KOŠATKA, David. Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
Název česky Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
Název anglicky Analysis of pedagogical reflection of education in immersive virtual reality
Autoři KOŠATKA, David.
Vydání 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Sborník konference
Klíčová slova česky virtuální realita; profesní příprava učitelů; VR lekce; somaticko-kognitivní zkušenost
Klíčová slova anglicky virtual reality; professional teacher training; VR lessons; somatic-cognitive experience
Změnil Změnil: Mgr. David Košatka, učo 448979. Změněno: 30. 1. 2024 15:07.
Anotace
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí.
Anotace česky
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí.
Anotace anglicky
The research presented here reflects on teaching in immersive virtual reality (VR). The research focused on describing the benefits and limitations of the technology used from the perspective of teachers. The aim of the research was to identify the potential of VR technology for practicing different pedagogical situations in a safe environment with the possibility of repetition, reflection and extension of teachers’ professional training with this technology. Training in VR led to a reduction of uncertainty and a better assessment of one’s own pedagogical competence.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 20:34