a 2023

Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?

AL AJEILAT KOUSALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?

Název česky

Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?

Název anglicky

How do learners explore meanings of new words in German lessons?

Autoři

AL AJEILAT KOUSALOVÁ, Barbora

Vydání

XXXI. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

strategie učení se slovní zásobě; práce ve dvojicích; kooperativní učení; řečová dovednost čtení

Klíčová slova anglicky

vocabulary learning strategies; pair work; cooperative learning; reading

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2024 21:17, Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strate- gie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci koopera- tivní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.

Anglicky

Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strate- gie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci koopera- tivní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.

Návaznosti

MUNI/B/1358/2023, interní kód MU
Název: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: metodologická víkendová škola a konference pro doktorandy 2024
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: metodologická víkendová škola a konference pro doktorandy 2024