2023
Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?
AL AJEILAT KOUSALOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?
Název česky
Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?
Název anglicky
How do learners explore meanings of new words in German lessons?
Autoři
AL AJEILAT KOUSALOVÁ, Barbora
Vydání
XXXI. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
strategie učení se slovní zásobě; práce ve dvojicích; kooperativní učení; řečová dovednost čtení
Klíčová slova anglicky
vocabulary learning strategies; pair work; cooperative learning; reading
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2024 21:17, Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D.
V originále
Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strate- gie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci koopera- tivní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.
Anglicky
Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strate- gie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci koopera- tivní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.
Návaznosti
MUNI/B/1358/2023, interní kód MU |
|