MALINKA, Kamil, Libuše VODOVÁ, Martina JANČOVÁ, Lenka SOBKOVÁ a Vladimír SCHINDLER. Evaluation of the Pedagogical Impact of the Educational Usage of 3D Printing in Czech Lower Secondary and Grammar Schools. European Journal of Educational Research. 2024, roč. 13, č. 2, s. 631-649. ISSN 2165-8714.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluation of the Pedagogical Impact of the Educational Usage of 3D Printing in Czech Lower Secondary and Grammar Schools
Autoři MALINKA, Kamil, Libuše VODOVÁ, Martina JANČOVÁ, Lenka SOBKOVÁ a Vladimír SCHINDLER.
Vydání European Journal of Educational Research, 2024, 2165-8714.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky 3D print, education, pedagogical impact, teaching aids
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Změněno: 31. 1. 2024 16:45.
Anotace
In this article, we discuss the impacts of using 3D printing in education. Our primary goal is to evaluate the pedagogical impact of lessons utilizing 3D printing. We asked one hundred ninety students in four reference schools about the acceptability of existing 3D materials for teaching. Although the results show high attractiveness for the target group, it turned out that the available lessons primarily focus on the acquisition of technical skills and do not use the potential of education in other areas. We, therefore, proposed a concept for creating multidisciplinary teaching lessons that connect the technical part with other educational areas. We show the application of our concept in a newly developed lesson in biology, where we again evaluate its acceptance among the students. The results show that although the multidisciplinary lessons are more complex, they are still acceptable to the students, and, most importantly, they add significant educational value. Finally, we discuss the possibilities of incorporating 3D printing into the teaching curriculum. We also use a selected use case to illustrate the real-world problems we have encountered.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaVNázev: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:39