The Use of 3D Printing in Education Focusing on Lower Secondary Natural Science Genetics
BEDNÁŘ, Ivo a Martina JANČOVÁ. The Use of 3D Printing in Education Focusing on Lower Secondary Natural Science Genetics. In XX. Studentská konference S biologickou, ekologickou a geologickou tematikou. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | The Use of 3D Printing in Education Focusing on Lower Secondary Natural Science Genetics |
Název česky | Využití 3D tisku ve výuce přírodopisu |
Autoři | BEDNÁŘ, Ivo a Martina JANČOVÁ. |
Vydání | XX. Studentská konference S biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 10603 Genetics and heredity |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | 3D tisk, 3D modely, učební pomůcky, výuka genetiky |
Klíčová slova anglicky | 3D models, Fruit fly, Drosophila, Teaching aids, Lower secondary education, Natural science, |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Jančová, Ph.D., učo 10561. Změněno: 31. 1. 2024 17:00. |
Anotace |
---|
The diploma thesis deals with the inclusion of 3D printed models of fruit flies (Drosophila) into lower secondary natural science education, specifically a lesson focused on genetics. The author evaluates the lesson by a pre-test, post-test design, and the results are statically evaluated, demonstrating a positive outcome of implementing 3D printed teaching aids into genetics lessons. The thesis also includes a simple 3D modeling manual which can be used by teachers who wish to adopt 3D printing in their classes. |
Anotace česky |
---|
Práce se zaměřuje na využití 3D tisku pro výuku přírodopisu, a to především genetiky. 3D tisk je relativně nová technologie, která se ale v poslední době stává mnohem dostupnější. Díky různým tuzemským projektům se s 3D tiskárnami setkávají čím dál více i učitelé přírodopisu na základních školách. 3D tisk vyžaduje ze strany učitele trpělivost, ochotu se učit a má i své limity. Může ale nabídnout široké využití, většinu žáků práce s 3D modely baví a shledávají ji přínosnou. 3D tisk může zároveň dělat kvalitní vzdělávání dostupnějším. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky o technologii 3D tisku, jeho využití v souvislosti se vzděláváním, výhody a nevýhody této technologie a možnosti využití pro výuku přírodopisu. Dále je v teoretické části jedna kapitola věnována výuce genetiky v hodinách přírodopisu, a to především Mendelovým zákonům, na jejichž výuku je zaměřena praktická část této práce. Praktická část se zabývá vytvořením 3D modelů využitelných pro výuku přírodopisu, včetně procesu 3D modelování, a to na 3D modelech modelového organismu octomilek (Drosophila). S využitím vytištěných modelů octomilek je navíc sestavena výuka klasického typu s prvky skupinové práce, která je odučena v praxi. Práce obsahuje výsledky testování žáků formou testů vstupních a výstupních poznatků, jejich vyhodnocení a porovnání s výsledky podobných prací. |
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 18:12