SOMMEROVÁ, Milada a Marta KOVÁŘOVÁ. de vo ZEM! 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název de vo ZEM!
Název česky de vo ZEM!
Název anglicky It's about EARTH!
Autoři SOMMEROVÁ, Milada a Marta KOVÁŘOVÁ.
Vydání 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Země-planeta-klima-rodina-generace
Klíčová slova anglicky Earth-planet-climate-family-generation
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 6. 3. 2024 12:29.
Anotace
Výstava prezentuje práce studentů programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Název ...de vo ZEM! odkazuje k uvědomování si příslušnosti etnické, kulturní či sociální. Většina prací vznikla v době pandemie, v době příležitosti nahlédnout si vzájemně do svých zvyků a domovů. Úvodní šestice fotografií Sochy v mém okolí (Hamry nad Sázavou, Ždánice, Brno, Budapešť, Hradec Králové) reaguje na koncept art-rozcviček, jež vznikly v rámci Brno Art Week. Studenti (K. Tomandlová, L. Martinková, N. Sůkalová, N. Bělohlavová, J. Žáková, K. Frnka) objevili sochy ve svém okolí a v interakci s nimi je představili spolužákům. Pukliny stromů jsou otevřené rány. Fotografický cyklus Marie Kubínové zachycuje pukliny dřevin, jež autorka vyplnila textiliemi. Tato výtvarná akce reflektuje snahu ošetřit otevřené rány, zakrýt nedokonalost, která ovšem ve svém důsledku křehkost a jedinečnost slabých “zázračných” momentů zviditelňuje, estetizuje. Rodinná podoba. Stěžejním bodem výstavy je cyklus generačních fotografií vytvořený Klárou Klimešovou, která pomocí černé linky zdůraznila v obličejích čtyř dam jedné rodové linie podobu nesoucí se napříč generacemi. V jiné práci Editorial: schovat pihy? autorka mladé ženě zakryla zčásti make-upem pihy. (Editorial je líčení, které má zaujmout diváka kupujícího si časopis). Autorka v práci kontrastuje a současně dekorativně propojuje přirozené a “přijatelné”. V samostatně umístěných rámech nalezneme tři práce, které spojuje téma komunikace. V práci Mluv se mnou jde o konceptuální intervenci M. Strnadové, která postavila zeď do prostoru jinak užívaného ke sdílení. Vzkazy jsou nenápadná avšak znepokojující textová intervence K. Frnky, kdy se na několika místech ve veřejném prostoru pokouší nabourat anonymitu městského sousedského soužití. Chovej se jak malej. V posledním samostatném rámu jsou slogany, které B. Šímová převzala z interiéru na nástěnce v Mateřské škole (kde pracuje) a přenesla je na venkovní zeď. Zamýšlí se nad tím, kolik pravidel a jakou formou dospělí dětem vštěpují, a i nad tím, zda se jimi sami řídí. Výhledy. Součástí výstavy je i pásmo karanténních videopřenosů, kde se formou “poetické nákazy” nominují studenti navzájem k tomu, aby si vybrali a ostatním přednesli báseň s výhledem ze svého okna či balkonu. V pásmu nechybí ani návod na výrobu vinné klobásy dědečka E. Strejčkové nebo pohybové konfrontace s prostorem pokoje A. Marcaníkové.
Anotace anglicky
The exhibition presents the work of students of the Teaching program for the 1st grade of elementary school. Name ...de in ZEM! refers to awareness of ethnic, cultural or social belonging. Most of the works were created in during the pandemic, during the opportunity to see each other's habits and homes. The opening six photos of the Statues in my neighborhood (Hamry nad Sázavou, Ždánice, Brno, Budapest, Hradec Králové) reacts to the concept of art warm-ups, which were created as part of Brno Art Week. Students (K. Tomandlová, L. Martinková, N. Sůkalová, N. Bělohlavová, J. Žáková, K. Frnka) they discovered sculptures in their surroundings and interacted with them to present them to their classmates. Tree cracks there are open wounds. Maria Kubínová's photographic cycle captures the cracks of trees that the author filled with textiles. This artistic event reflects the effort to treat open wounds, to cover them up imperfection, which, however, as a result, the fragility and uniqueness of weak "miraculous" makes moments visible, aestheticizes. Family image. The central point of the exhibition is the cycle of generational photos created by Klára Klimešová, who used a black line to emphasize v the faces of four ladies of one family line a form carried across generations. In another job Editorial: hide freckles? the author partly covered the young woman's freckles with make-up. (The editorial is make-up to attract the viewer buying the magazine). In her work, the author contrasts a at the same time, it decoratively connects the natural and the "acceptable". In separately placed frames, we find three works that connect the theme of communication. IN the work Talk to me is a conceptual intervention by M. Strnadová, who built a wall to space otherwise used for sharing. The messages are unobtrusive but disturbing text the intervention of K. Frnka, when he tries to break into several places in the public space the anonymity of urban neighborhood coexistence. Act like a child. In the last single frame are slogans that B. Šímová took from the interior on the bulletin board in the Kindergarten (where works) and transferred them to the outside wall. He is thinking about how many rules and in what form adults instill in children, and also over whether they follow them themselves. Views. Part of the exhibition is also a band of quarantine video transmissions, where in the form of "poetic infections" students nominate each other to choose and present to others a poem with view from your window or balcony. The band also includes instructions for making wine sausage grandfather E. Strejčeková or movement confrontations with the space of A. Marcaníková's room.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
VytisknoutZobrazeno: 7. 9. 2024 23:18