C 2022

Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy

ROKOS, Lukáš, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Petr NAJVAR et. al.

Základní údaje

Originální název

Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy

Autoři

ROKOS, Lukáš, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ a Petr NAJVAR

Vydání

Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, od s. 341-358, 17 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0241-1

Klíčová slova česky

badatelská výuka, didaktická kazuistika

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2024 10:25, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Anotace

V originále

V posledních letech lze pozorovat výraznou snahu učitelů přírodovědných předmětů o zdůraznění praktického užití poznatků probíraného učiva v každodenním životě žáků (např. metodika od Badatelé.cz (2013), Lipky (2019), publikace od Dobrorukové et al. (2008) nebo příspěvky v časopise Biologie – Chemie – Zeměpis). Žáci si potřebují uvědomit, že se s většinou jevů, o kterých se učí v přírodopisu, setkávají každý den a že poznatky lze dobře aplikovat do úkonů, které provádí zcela běžně. Přitom zpravidla dochází k propojování obsahu z různých oborů. V této kazuistice se s tímto přístupem k výuce setkáme. Zároveň ukazujeme, že v takovém případě je nezbytně nutné pečlivě pracovat s pojmovým aparátem, který je žákům prezentován. Badatelská úloha také skýtá potenciál pro začlenění vybraných přístupů formativního hodnocení.