Detailed Information on Publication Record
2022
Vliv pandemie koronaviru na vybrané ukazatele životního stylu a bio-psycho-sociálního zdraví dětí
VICENCOVÁ, Natálie and Leona MUŽÍKOVÁBasic information
Original name
Vliv pandemie koronaviru na vybrané ukazatele životního stylu a bio-psycho-sociálního zdraví dětí
Name (in English)
Impact of the coronavirus pandemic on selected lifestyle and bio-psycho-social health indicators in children
Authors
VICENCOVÁ, Natálie and Leona MUŽÍKOVÁ
Edition
Brno, Život ve zdraví 2022: výzkum a praxe. Sborník anotací příspěvků z konference konané 13.–14. října 2022, p. 14-15, 2 pp. 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0341-8
Keywords (in Czech)
pandemie koronaviru; bio-psycho-sociální zdraví dětí; životní styl dětí; výživové chování dětí; pohybový režim dětí
Keywords in English
coronavirus pandemic; children's bio-psycho-social health; children's lifestyle; children's nutritional behaviour; children's exercise regime
Tags
Reviewed
Změněno: 1/2/2024 16:09, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
Cílem výzkumné sondy bylo zjistit, jaký vliv měla pandemie koronaviru a distanční výuka na vybrané ukazatele životního stylu a bio-psycho-sociální zdraví dětí. Výzkumné otázky se týkaly výživového chování žáků, psychiky a sociální interakce žáků, denního a pohybového režimu žáků 1. stupně ZŠ.
In English
The aim of the study was to investigate the impact of the coronavirus pandemic and distance education on selected lifestyle indicators and bio-psycho-social health of children. The research questions were related to the nutritional behaviour of pupils, psychological and social interaction of pupils, and daily and physical activity regimes of primary school pupils.