D 2022

Vliv pandemie koronaviru na vybrané ukazatele životního stylu a bio-psycho-sociálního zdraví dětí

VICENCOVÁ, Natálie and Leona MUŽÍKOVÁ

Basic information

Original name

Vliv pandemie koronaviru na vybrané ukazatele životního stylu a bio-psycho-sociálního zdraví dětí

Name (in English)

Impact of the coronavirus pandemic on selected lifestyle and bio-psycho-social health indicators in children

Authors

VICENCOVÁ, Natálie and Leona MUŽÍKOVÁ

Edition

Brno, Život ve zdraví 2022: výzkum a praxe. Sborník anotací příspěvků z konference konané 13.–14. října 2022, p. 14-15, 2 pp. 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-280-0341-8

Keywords (in Czech)

pandemie koronaviru; bio-psycho-sociální zdraví dětí; životní styl dětí; výživové chování dětí; pohybový režim dětí

Keywords in English

coronavirus pandemic; children's bio-psycho-social health; children's lifestyle; children's nutritional behaviour; children's exercise regime

Tags

Reviewed
Změněno: 1/2/2024 16:09, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Abstract

V originále

Cílem výzkumné sondy bylo zjistit, jaký vliv měla pandemie koronaviru a distanční výuka na vybrané ukazatele životního stylu a bio-psycho-sociální zdraví dětí. Výzkumné otázky se týkaly výživového chování žáků, psychiky a sociální interakce žáků, denního a pohybového režimu žáků 1. stupně ZŠ.

In English

The aim of the study was to investigate the impact of the coronavirus pandemic and distance education on selected lifestyle indicators and bio-psycho-social health of children. The research questions were related to the nutritional behaviour of pupils, psychological and social interaction of pupils, and daily and physical activity regimes of primary school pupils.