CHMELAŘ, Hynek. Druhotné pojmy. Ostrava: Galerie UHAUS, Mírová 98, Vítkovice, Czech Republic, 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Druhotné pojmy |
Název česky | Druhotné pojmy |
Název anglicky | Secondary concepts |
Autoři | CHMELAŘ, Hynek. |
Vydání | Ostrava, 2023. |
Nakladatel | Galerie UHAUS, Mírová 98, Vítkovice, Czech Republic |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Umělecké realizace |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | odkaz na tiskovou zprávu k výstavě |
Klíčová slova česky | kresba;instalace;uhaus;gameboy;meme;mezigenerační střet |
Klíčová slova anglicky | drawing;installation;uhaus;gameboy;meme;intergenerational relationships |
Změnil | Změnil: MgA. Hynek Chmelař, učo 514895. Změněno: 4. 2. 2024 13:31. |
Anotace |
---|
Výstava s názvem druhotné pojmy v Galerii UHAUS byla tematicky zaměřená na fenomén mezigeneračního (ne)porozumění. Technikou byla výstava multimediální, obsahovala kresby, ready-made, interaktivní práci s 8-bitovou fotografií, video, texty. Těmito vesměs tradičními, prostředky zpracovávala estetiku současné internetové kultury jako jsou meme, digitální úprava selfie fotografií a a podobně. Takto vznikal kontrast mezi starou a novou technologií, vnímáním světa, přístupem. To lze demonstrovat například na vkládání úryvků klasických textů české literatury (například z děl Ladislava Klímy nebo Jana Ámose Komenského) do formátu internetových memů, doprovázených kresbami které napodobují tuto internetovou estetiku. Výchozím bodem pro tento způsob uvažování byl také pomyslný dialog s autorovým dědečkem pomocí vzpomínkového alba a videa, který celou mezigenerační výměnu ironicky rámoval. |
Anotace česky |
---|
Výstava s názvem druhotné pojmy v Galerii UHAUS byla tematicky zaměřená na fenomén mezigeneračního (ne)porozumění. Technikou byla výstava multimediální, obsahovala kresby, ready-made, interaktivní práci s 8-bitovou fotografií, video, texty. Těmito vesměs tradičními, prostředky zpracovávala estetiku současné internetové kultury jako jsou meme, digitální úprava selfie fotografií a a podobně. Takto vznikal kontrast mezi starou a novou technologií, vnímáním světa, přístupem. To lze demonstrovat například na vkládání úryvků klasických textů české literatury (například z děl Ladislava Klímy nebo Jana Ámose Komenského) do formátu internetových memů, doprovázených kresbami které napodobují tuto internetovou estetiku. Výchozím bodem pro tento způsob uvažování byl také pomyslný dialog s autorovým dědečkem pomocí vzpomínkového alba a videa, který celou mezigenerační výměnu ironicky rámoval. |
Anotace anglicky |
---|
The exhibition titled "Secondary Concepts" at the UHAUS Gallery was thematically focused on the phenomenon of intergenerational (mis)understanding. The exhibition employed multimedia techniques, featuring drawings, ready-mades, interactive work with 8-bit photography, video, and texts. Using mostly traditional means, it addressed the aesthetics of contemporary internet culture, such as memes, digital editing of selfie photos, and similar elements. This created a contrast between old and new technology, perception of the world, and approach. For example, excerpts from classic Czech literary texts (such as works by Ladislav Klíma or Jan Ámos Komenský) were inserted into the format of internet memes, accompanied by drawings that imitated this internet aesthetic. The starting point for this mode of thinking was also an imaginary dialogue with the author's grandfather through a memory album and video, which ironically framed the entire intergenerational exchange. |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 03:36