CHMELAŘ, Hynek. Druhotné pojmy. Ostrava: Galerie UHAUS, Mírová 98, Vítkovice, Czech Republic, 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Druhotné pojmy
Název česky Druhotné pojmy
Název anglicky Secondary concepts
Autoři CHMELAŘ, Hynek.
Vydání Ostrava, 2023.
Nakladatel Galerie UHAUS, Mírová 98, Vítkovice, Czech Republic
Další údaje
Typ výsledku Umělecké realizace
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW odkaz na tiskovou zprávu k výstavě
Klíčová slova česky kresba;instalace;uhaus;gameboy;meme;mezigenerační střet
Klíčová slova anglicky drawing;installation;uhaus;gameboy;meme;intergenerational relationships
Změnil Změnil: MgA. Hynek Chmelař, učo 514895. Změněno: 4. 2. 2024 13:31.
Anotace
Výstava s názvem druhotné pojmy v Galerii UHAUS byla tematicky zaměřená na fenomén mezigeneračního (ne)porozumění. Technikou byla výstava multimediální, obsahovala kresby, ready-made, interaktivní práci s 8-bitovou fotografií, video, texty. Těmito vesměs tradičními, prostředky zpracovávala estetiku současné internetové kultury jako jsou meme, digitální úprava selfie fotografií a a podobně. Takto vznikal kontrast mezi starou a novou technologií, vnímáním světa, přístupem. To lze demonstrovat například na vkládání úryvků klasických textů české literatury (například z děl Ladislava Klímy nebo Jana Ámose Komenského) do formátu internetových memů, doprovázených kresbami které napodobují tuto internetovou estetiku. Výchozím bodem pro tento způsob uvažování byl také pomyslný dialog s autorovým dědečkem pomocí vzpomínkového alba a videa, který celou mezigenerační výměnu ironicky rámoval.
Anotace česky
Výstava s názvem druhotné pojmy v Galerii UHAUS byla tematicky zaměřená na fenomén mezigeneračního (ne)porozumění. Technikou byla výstava multimediální, obsahovala kresby, ready-made, interaktivní práci s 8-bitovou fotografií, video, texty. Těmito vesměs tradičními, prostředky zpracovávala estetiku současné internetové kultury jako jsou meme, digitální úprava selfie fotografií a a podobně. Takto vznikal kontrast mezi starou a novou technologií, vnímáním světa, přístupem. To lze demonstrovat například na vkládání úryvků klasických textů české literatury (například z děl Ladislava Klímy nebo Jana Ámose Komenského) do formátu internetových memů, doprovázených kresbami které napodobují tuto internetovou estetiku. Výchozím bodem pro tento způsob uvažování byl také pomyslný dialog s autorovým dědečkem pomocí vzpomínkového alba a videa, který celou mezigenerační výměnu ironicky rámoval.
Anotace anglicky
The exhibition titled "Secondary Concepts" at the UHAUS Gallery was thematically focused on the phenomenon of intergenerational (mis)understanding. The exhibition employed multimedia techniques, featuring drawings, ready-mades, interactive work with 8-bit photography, video, and texts. Using mostly traditional means, it addressed the aesthetics of contemporary internet culture, such as memes, digital editing of selfie photos, and similar elements. This created a contrast between old and new technology, perception of the world, and approach. For example, excerpts from classic Czech literary texts (such as works by Ladislav Klíma or Jan Ámos Komenský) were inserted into the format of internet memes, accompanied by drawings that imitated this internet aesthetic. The starting point for this mode of thinking was also an imaginary dialogue with the author's grandfather through a memory album and video, which ironically framed the entire intergenerational exchange.
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 00:26