k 2024

Jak učitelé Montessori škol podporují žákovskou samostatnost

JURČÍK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

Jak učitelé Montessori škol podporují žákovskou samostatnost

Název česky

Jak učitelé Montessori škol podporují žákovskou samostatnost

Název anglicky

How Montessori Teachers Support Their Pupil's Autonomy

Vydání

QaK: Nové horizonty kvalitativného výskumu, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

profesní identita, Montessori škola, identita, učitel

Klíčová slova anglicky

professional identity, identity, Montessori school, teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2024 11:30, Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek sleduje, jak učitelé v Montessori školách podporují u žáků samostatnost v procesu učení. Zaměřuje na analýzu strategií a praktik, které učitelé v Montessori školách využívají. Montessori pedagogika zdůrazňuje individuální učení a rozvoj žáků na základe jejich vlastních zájmů a tempa. Cílem tohoto příspěvku je porozumět konkrétním metodám, které učitelé Montessori aplikují k posíleni schopnosti žákú pracovat samostatně, rozhodovat se a resit problémy. Metodologie tohoto výzkumu zahrnuje pozorování ve třídách Montessori skol a reflektivní rozhovory s učiteli. Výsledky této studie mohou poskytnout cenné poznatky pro učitele, školní vedení a výzkumníky v oblasti pedagogiky. Porozumění efektivním strategiím podpory samostatnosti učitel Montessori může přispět k rozvoji pedagogických postupů i ve standardním vzdělávacím prostředí.

Návaznosti

MUNI/A/1496/2023, interní kód MU
Název: Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální výzvy učitelské profese v České republice