SOLAK, Damir, Martin HAMMERBAUER, Diana HODULÍKOVÁ a Lukáš LANG. Student Representation in the Czech Republic after 1989: The Unbearable Lightness of Student Influence?. Online. In Manja Klemenčič. Student Representation in the Czech Republic after 1989: The Unbearable Lightness of Student Influence? Velká Británie: Bloomsbury Academic, 2024, s. 427-435. ISBN 978-1-350-37598-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Student Representation in the Czech Republic after 1989: The Unbearable Lightness of Student Influence?
Autoři SOLAK, Damir (203 Česká republika, domácí), Martin HAMMERBAUER (203 Česká republika, garant), Diana HODULÍKOVÁ (203 Česká republika) a Lukáš LANG (203 Česká republika).
Vydání Velká Británie, Student Representation in the Czech Republic after 1989: The Unbearable Lightness of Student Influence? od s. 427-435, 9 s. 2024.
Nakladatel Bloomsbury Academic
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50501 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW The Bloomsbury Handbook of Student Politics and Representation in Higher Education
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-1-350-37598-7
Klíčová slova česky samospráva; studenti; SK RVŠ; akademický senát; zastoupení studentů
Klíčová slova anglicky self-governance; students; SK RVŠ; academic senat; representation of students
Štítky samospráva, studenti, univerzita, vysokoškolská samospráva, vysoké školství
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Damir Solak, učo 455942. Změněno: 8. 2. 2024 17:09.
Anotace
This open access Handbook offers a unique and unprecedented global comparative account of student representation in higher education. It provides a systematic and structured range of specially commissioned chapters reflecting on the history, contemporary practices and current debates on student representation in higher education. The chapters analyse the organisational characteristics and political activities of representative student associations within multilevel governance of higher education and map opportunities for student representatives to influence higher education institutions and higher education policies. The Handbook re-examines and further develops the existing theoretical concepts and analytical lenses in existing research on systems of student representation and organisational models of student representative associations. It depicts empirical insights from 30 countries from all world regions, from 6 regional student federations and the Global Student Forum. The volume is unique in bringing together established scholars with a highly diverse group of current and former student leaders, specially trained and empowered to conduct research for this Handbook. This is a major contribution to the study of higher education, and politics and governance of higher education specifically.
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 09:44