D 2023

Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: Comparing their results in early years mathematics

NOVÁKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: Comparing their results in early years mathematics

Autoři

Vydání

Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), od s. 2168-2175, 7 s. 2023

Nakladatel

Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

ISBN

978-963-7031-04-5

Klíčová slova anglicky

pre-primary education; preschool child; heterogeneous and homogeneous classes; pre-numerical ideas; spatial orientation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 2. 2024 19:34, PhDr. Eva Nováková, Ph.D.

Anotace

V originále

Results of children educated in homogeneous and heterogeneous classes in the last year of preschool education. The level of children's pre-numerical ideas and spatial orientation as an important part of their school maturity is were tested with a test standardized. The results showed no statistically significant differences.