2023
Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: Comparing their results in early years mathematics
NOVÁKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: Comparing their results in early years mathematics
Autoři
Vydání
Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), od s. 2168-2175, 7 s. 2023
Nakladatel
Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-963-7031-04-5
Klíčová slova anglicky
pre-primary education; preschool child; heterogeneous and homogeneous classes; pre-numerical ideas; spatial orientation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 2. 2024 19:34, PhDr. Eva Nováková, Ph.D.
Anotace
V originále
Results of children educated in homogeneous and heterogeneous classes in the last year of preschool education. The level of children's pre-numerical ideas and spatial orientation as an important part of their school maturity is were tested with a test standardized. The results showed no statistically significant differences.