SVOBODOVÁ, Hana a Jana Marie TUŠKOVÁ. Vybrané metody programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení ve výuce jedinců s odlišným mateřským jazykem. Bohemica Olomucensia. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023, roč. 15, č. 2, s. 12-25. ISSN 1803-876X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/bo.2023.017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vybrané metody programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení ve výuce jedinců s odlišným mateřským jazykem
Název anglicky Selected methods of the Reading and Writing for Critical Thinking programme in teaching individuals with a different mother tongue
Autoři SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana Marie TUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bohemica Olomucensia, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2023, 1803-876X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00134561
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/bo.2023.017
Klíčová slova anglicky Critikal thinking; procedures and methods; reading literacy; teaching Czech as a second/foreign language
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil., učo 7354. Změněno: 19. 2. 2024 08:55.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů programu Čtením a psaním pro kritické myšlení při výuce jedinců s odlišným mateřským jazykem. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět, reflektovat a používat psaný text k dosažení určitých cílů, tedy k rozvoji vlastních dovedností a znalostí a aktivní účasti ve společnosti. Podstatu příspěvku tvoří ukázky praktického využití vybraných metod kritického myšlení ve výuce češtiny jako druhého/cizího jazyka, které slouží k motivaci a rozvoji psaní a mluvení. Příspěvek vznikl na základě výsledků vlastního výzkumu.
Anotace anglicky
The paper focuses on the possibilities of using selected methods and procedures of the Reading and Writing for Critical Thinking programme in teaching individuals with a different mother tongue. Most of them develop reading literacy understood as the ability to understand, reflect on and use written text to achieve certain goals, i.e. to develop one's own skills and knowledge and to actively participate in society. The essence of the paper consists of examples of practical use of selected methods of critical thinking in tea- ching Czech as a second/foreign language, which serve to motivate and develop writing and speaking. The paper is based on the results of my own research.
Návaznosti
TL03000293, projekt VaVNázev: Slovotvorný analyzátor pro výuku češtiny pro cizince (SLAN)
Investor: Technologická agentura ČR, Slovotvorný analyzátor pro výuku češtiny pro cizince (SLAN)
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 16:32