a 2023

Využití multimodální analytiky učení pro výzkum seberegulovaného učení vysokoškolských studentů v online výukových prostředí

JUHAŇÁK, Libor

Základní údaje

Originální název

Využití multimodální analytiky učení pro výzkum seberegulovaného učení vysokoškolských studentů v online výukových prostředí

Název anglicky

Using multimodal learning analytics to study university students’ self-regulated learning in online learning environments

Autoři

JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Ústí nad Labem 5.–7. září 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00134403

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-280-0359-3

Klíčová slova česky

seberegulované učení; systémy pro řízení výuky; multimodální analytika učení

Klíčová slova anglicky

self-regulated learning; learning management systems; multimodal learning analytics

Štítky

Změněno: 22. 3. 2024 13:54, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

Jedním z významných témat dosavadních výzkumů v oblasti seberegulovaného učení (SRL) probíhajícího v online výukových prostředí je rozvoj metod a technik pro zkoumání a měření SRL právě ve specifickém kontextu online učení. Jedním ze slibných přístupů k výzkumu SRL v online prostředí se přitom jeví být tzv. multimodální analytika učení stavějící na kombinaci různých typů dat. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy zaměřující se na kombinaci dotazníkových a dat o reálném chování studentů v LMS.

Anglicky

One of the main themes of existing research on self-regulated learning (SRL) in online learning environments is the development of methods and techniques for studying and measuring SRL in this specific context of online learning. A promising approach to SRL research in online environments seems to be multimodal learning analytics, which is based on a combination of different types of data. This paper presents the results of an analysis focusing on a combination of data from a questionnaire and data recording students’ behaviour in the LMS.

Návaznosti

GA21-08218S, projekt VaV
Název: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky