2023
Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning
JUHAŇÁK, Libor, Nicol DOSTÁLOVÁ, Zuzana JUŘÍKOVÁ a Vojtěch JUŘÍKZákladní údaje
Originální název
Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning
Autoři
JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí), Nicol DOSTÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zuzana JUŘÍKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
European Conference on Educational Research, ECER 2023, University of Glasgow, 22–25 August 2023, 2023
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00134404
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
self-regulated learning; metacognitive processes; multimedia materials
Štítky
Změněno: 4. 3. 2024 15:14, Mgr. Pavla Martinková
Anotace
V originále
For more than two decades, the concept of self-regulation and self-regulated learning has received a great deal of attention in the scientific discourse of educational science, due to its proposed positive relationship with students' learning outcomes. To date, several different definitions and models of self-regulation and self-regulated learning have been proposed, leading to some theoretical fragmentation and confusion. Nevertheless, most definitions and models consider self-regulated learning as a cyclical process consisting of three phases: 1) the preparatory phase, 2) the performance phase (i.e., the phase of actual task performance), and 3) the reflective or the appraisal phase. Within each of these three general phases, students then engage in a range of cognitive, affective and metacognitive processes.
Návaznosti
GA21-08218S, projekt VaV |
|