k 2023

Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning

JUHAŇÁK, Libor, Nicol DOSTÁLOVÁ, Zuzana JUŘÍKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK

Základní údaje

Originální název

Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning

Autoři

JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí), Nicol DOSTÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zuzana JUŘÍKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

European Conference on Educational Research, ECER 2023, University of Glasgow, 22–25 August 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00134404

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

self-regulated learning; metacognitive processes; multimedia materials

Štítky

Změněno: 4. 3. 2024 15:14, Mgr. Pavla Martinková

Anotace

V originále

For more than two decades, the concept of self-regulation and self-regulated learning has received a great deal of attention in the scientific discourse of educational science, due to its proposed positive relationship with students' learning outcomes. To date, several different definitions and models of self-regulation and self-regulated learning have been proposed, leading to some theoretical fragmentation and confusion. Nevertheless, most definitions and models consider self-regulated learning as a cyclical process consisting of three phases: 1) the preparatory phase, 2) the performance phase (i.e., the phase of actual task performance), and 3) the reflective or the appraisal phase. Within each of these three general phases, students then engage in a range of cognitive, affective and metacognitive processes.

Návaznosti

GA21-08218S, projekt VaV
Název: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky