BAZALOVÁ, Barbora, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Pavel SOCHOR. Developing Inclusion with Special Needs Teachers: Disorders of Intellectual Development: Health Issues and Strategies in Education. In Abstract Volume. International Conference on Ethnicity, Identity and Nationalism in Indigenous Literature. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Developing Inclusion with Special Needs Teachers: Disorders of Intellectual Development: Health Issues and Strategies in Education
Autoři BAZALOVÁ, Barbora, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Pavel SOCHOR.
Vydání Abstract Volume. International Conference on Ethnicity, Identity and Nationalism in Indigenous Literature, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Inclusion, Special Needs Teachers, Disorders of Intellectual Development, Health
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 11. 2. 2024 18:49.
Anotace
The paper presents the research result based on the qualitative analysis of the role of special needs teachers in inclusion and the importance of health issues in individuals with disorders of intellectual development. The target group were various groups of experts and families. The research team focused on several specific areas: the role of special needs teachers, catering, sleeping, hygiene, sexuality, disease prevention, first aid, emergency strategies, physical activity, and art therapy to promote health. The analysis shows the importance of the health issue for families with children with disorders of intellectual development and teachers who lack a systematic approach. The project resulted in a new curriculum for university students on health issues with many materials: the course book, the needs analyses from four countries, web pages, and many videos dealing with the subject in English and four languages of participating countries.
Návaznosti
MUNI/A/1347/2022, interní kód MUNázev: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 02:52