a 2023

Developing Inclusion with Special Needs Teachers: Disorders of Intellectual Development: Health Issues and Strategies in Education

BAZALOVÁ, Barbora, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Pavel SOCHOR

Základní údaje

Originální název

Developing Inclusion with Special Needs Teachers: Disorders of Intellectual Development: Health Issues and Strategies in Education

Vydání

Abstract Volume. International Conference on Ethnicity, Identity and Nationalism in Indigenous Literature, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Inclusion, Special Needs Teachers, Disorders of Intellectual Development, Health

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2024 18:49, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents the research result based on the qualitative analysis of the role of special needs teachers in inclusion and the importance of health issues in individuals with disorders of intellectual development. The target group were various groups of experts and families. The research team focused on several specific areas: the role of special needs teachers, catering, sleeping, hygiene, sexuality, disease prevention, first aid, emergency strategies, physical activity, and art therapy to promote health. The analysis shows the importance of the health issue for families with children with disorders of intellectual development and teachers who lack a systematic approach. The project resulted in a new curriculum for university students on health issues with many materials: the course book, the needs analyses from four countries, web pages, and many videos dealing with the subject in English and four languages of participating countries.

Návaznosti

MUNI/A/1347/2022, interní kód MU
Název: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním