JUHAŇÁK, Libor, Karla BRÜCKNEROVÁ, Barbora NEKARDOVÁ a Jiří ZOUNEK. Goal setting and goal orientation as predictors of learning satisfaction and online learning behavior in higher education blended courses. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč. 28, č. 3, s. 39-58. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2023-3-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Goal setting and goal orientation as predictors of learning satisfaction and online learning behavior in higher education blended courses
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí), Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora NEKARDOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2023, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00134407
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-3-2
Klíčová slova anglicky self-regulated learning; goal setting; goal orientation; learning engagement; online learning behavior; course satisfaction
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 24. 4. 2024 16:10.
Anotace
This study investigated how goal setting and goal orientation are related to student learning behavior and engagement in an online learning environment, and how learning behavior, goal setting, and goal orientation are related to student satisfaction with the course they are studying. A total of 882 students from 76 different courses participated in this study, which used both self-reported data from a questionnaire and indicators based on digital traces in an online learning environment. The results of multilevel regression analyses showed that student ability to set learning goals (i.e., goal setting) was positively related to both student learning satisfaction and student learning behavior. Intrinsic goal orientation positively predicted student satisfaction with the course. Extrinsic goal orientation did not show a significant effect in any of the observed relationships. The analyzed indicators of student learning behavior showed no statistically significant association with learning satisfaction. Possible explanations for these findings are discussed, and limitations and directions for future research are suggested.
Návaznosti
GA21-08218S, projekt VaVNázev: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:59