KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Michaela SPURNÁ, Hana HORKÁ, Jarmila BRADOVÁ a David HAVELKA. Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Název anglicky Pilot design of report cards for primary and lower secondary school
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela SPURNÁ (203 Česká republika, domácí), Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila BRADOVÁ (703 Slovensko, domácí) a David HAVELKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Projekty výzkumu a vývoje
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Finální verze pilotního designu vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00134564
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky vysvědčení; sumativní hodnocení; formativní hodnocení;
Klíčová slova anglicky school report card; summative assessment; formative assessment;
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 4. 3. 2024 14:46.
Anotace
Byla vytvořena šablona vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Řešitelský tým vycházel z premisy, že primárním účelem hodnocení je podpora učení a rozvoje žáků. Inovované vysvědčení plní funkci sumativního hodnocení – poskytuje informaci o dosažené úrovní výstupů žáků a jejich chování v konkrétním období ve vztahu k cílům vzdělávání, a zároveň obsahuje složku formativní. Formativní hodnocení poskytuje žákovi slovní zpětnou vazbu k jeho procesu učení, výsledkům a doporučení k dalšímu rozvoji. Současně slouží k jeho sebereflexi a dalšímu rozvoji žáka. Důraz na formativní složku na vysvědčení podporuje práci s formativním vzděláváním v průběhu celého školního roku a také práci s kritérii a stupnicemi tak, aby si je žáci i rodiče osvojili. Inovované vysvědčení plní tři základní požadavky hodnocení: hodnocení učení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení. Finální verze pilotního designu vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ se představuje pod označením Vysvědčení JINAK a má celkem šest stran. Nově přichází s celou stránkou pro hodnocení chování (kompetencí) a celou stránkou pro sebehodnocení žáka.
Anotace anglicky
A report card template was created for grades 1 and 2 of primary school. The design team started from the premise that the primary purpose of assessment is to support pupils' learning and development. The innovated report card fulfils the function of summative assessment - it provides information about the level of pupils' achievement and behaviour in a specific period in relation to the learning objectives, and at the same time it contains a formative component. Formative assessment provides verbal feedback on the pupil's learning process, performance and recommendations for further development. At the same time, it serves for the pupil's self-reflection and further development. Emphasizing the formative component on report cards supports work with formative learning throughout the school year, as well as work with criteria and scales so that students and parents become familiar with them. The redesigned report card fulfills three basic assessment requirements: assessment for learning, assessment for learning, and assessment as learning. The final version of the pilot report card design for Primary 1 and 2 is presented under the name Report Cards Different and has a total of six pages. It now comes with a full page for behavioural (competency) assessment and a full page for pupil self-assessment.
Návaznosti
TL05000360, projekt VaVNázev: Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení.
Investor: Technologická agentura ČR, Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení.
VytisknoutZobrazeno: 21. 6. 2024 22:37