ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 1. vyd. Plzeň: Kolektiv autorů ZČU v Plzni, 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů
Název česky Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů
Autoři ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Plzeň, Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5, 2024.
Nakladatel Kolektiv autorů ZČU v Plzni
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-261-1211-2
Klíčová slova česky interkulturní učení, interkulturní komunikační kompetence, nedorozumění, youtuber
Klíčová slova anglicky intercultural learning, intercultural communicative competence, misunderstandings, YouTuber
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Červenková, Ph.D., učo 18575. Změněno: 15. 2. 2024 09:27.
Anotace
Příspěvek vychází z konceptu kulturního ledovce (1976, Edward T Hall). Na rozdíl od učebnic, které akcentují témata „Big C“ culture, autorky příspěvku, vyučující francouzštinu, ruštinu a španělštinu, nabízí možné přístupy ke zvládnutí rozdílností vyplývajících ze „Small C“ culture. Zabývají se tím, jak předcházet komunikačním nezdarům v různých sociálních situacích. Žáci se při studiu kulturních konceptů mohou setkat se střetem kultur a rolí učitele by mělo být je motivovat ke zvládání komunikačních stylů a pravidel a zprostředkovat jim cestu, jak se vyvarovat kulturním šokům. Prezentace předkládá konkrétní modelové příklady založené na analýze obsahu videopříspěvků vlogerů a youtuberů ve třech zmíněných jazycích.
Anotace anglicky
The paper is based on the concept of the cultural iceberg (1976, Edward T Hall). In contrast to textbooks that emphasize "Big C" culture themes, the authors of the paper, who teach French, Russian and Spanish, offer possible approaches to managing the differences arising from "Small C" culture. They address how to prevent communication failures in different social situations. Students may encounter culture clashes when studying cultural concepts, and the role of the teacher should be to motivate them to master communication styles and rules and to provide them with a way to avoid culture shock. The presentation presents concrete model examples based on content analysis of video posts by vloggers and youtubers in the three languages mentioned above.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 19:43