CHOCHOLATÁ, Jana, Monika MANDELÍČKOVÁ, Gabriela OAKLANDOVÁ a Břetislav SVOZIL. Creating a socially responsible learning community. In Kurz, B., Zenke, C.T. (Eds.). LabSchools Europe: Participatory Research for Democratic Education. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2023, s. 75-102. Impuls Laborschule, 12. ISBN 978-3-7815-2597-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.35468/6040.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creating a socially responsible learning community
Název česky Vytváření společensky odpovědné učící se komunity
Autoři CHOCHOLATÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Monika MANDELÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Gabriela OAKLANDOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Břetislav SVOZIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bad Heilbrunn, LabSchools Europe: Participatory Research for Democratic Education, od s. 75-102, 28 s. Impuls Laborschule, 12, 2023.
Nakladatel Verlag Julius Klinkhardt
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00133548
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-7815-2597-9
Doi http://dx.doi.org/10.35468/6040
Klíčová slova česky demokracie ve vzdělávání; teorie vzdělávání; škola jako učící se organizace; společenská zodpovědnost
Klíčová slova anglicky democracy in education; theories of education; school as a learning organisation; social responsibility
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 3. 2024 12:35.
Anotace
The chapter contributes to a volume which brings together European Laboratory Schools in their joint effort to promote democratic education principles through participatory research. The text presents the philosophical and theoretical backgrounds on which the first Czech laboratory school is based and reports on the current inquiry done into the key research principles of Laboratory schools, i.e. transdisciplinarity, collaboration, experimentation, transformativity and social responsibility.
Anotace česky
Kapitola je příspěvkem do svazku, který spojuje evropské laboratorní školy v jejich společném úsilí o prosazování principů demokratického vzdělávání prostřednictvím participativního výzkumu. Text představuje filozofická a teoretická východiska, na nichž je založena první česká laboratorní škola, a informuje o aktuálním šetření prováděném v oblasti klíčových výzkumných principů laboratorních škol, tj. transdisciplinarity, kolaborativnosti, experimentace, transformativity a společenské odpovědnosti.
Návaznosti
2019-1-DE01-KA203-005003, interní kód MUNázev: LabSchoolsEurope: Participatory Research for Democratic Education
Investor: Evropská unie, LabSchoolsEurope: Participatory Research for Democratic Education, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:51