C 2023

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

Název česky

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

Název anglicky

The role of public libraries in the development of reading and information literacy and pupils' reading

Vydání

Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, od s. 160-176, 17 s. 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-88492-55-9

Klíčová slova česky

veřejná knihovna; učící knihovník; čtenářská gramotnost; informační vzdělávání; čtenářství; žák

Klíčová slova anglicky

public library; teaching librarian; reading literacy; information literacy; readership; pupil
Změněno: 17. 2. 2024 18:34, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Odborná publikace přináší výzkumný kontext a aplikační impakt mezinárodního šetření PIRLS do výzkumného pole věnovaného gramotnostem i do školního edukačního prostoru. Akcentuje potřebu rozvoje čtení a čtenářství mladších žáků pro radost, roli veřejných knihoven a spolupráci knihoven a škol.

Anglicky

This expert publication brings the research context and application impact of the international PIRLS survey to the literacy research field and to the school education space. It highlights the need to develop younger students' reading and reading for pleasure, the role of public libraries, and library-school collaboration.