2023
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Název česky
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Název anglicky
The role of public libraries in the development of reading and information literacy and pupils' reading
Autoři
Vydání
Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, od s. 160-176, 17 s. 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-88492-55-9
Klíčová slova česky
veřejná knihovna; učící knihovník; čtenářská gramotnost; informační vzdělávání; čtenářství; žák
Klíčová slova anglicky
public library; teaching librarian; reading literacy; information literacy; readership; pupil
Změněno: 17. 2. 2024 18:34, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Odborná publikace přináší výzkumný kontext a aplikační impakt mezinárodního šetření PIRLS do výzkumného pole věnovaného gramotnostem i do školního edukačního prostoru. Akcentuje potřebu rozvoje čtení a čtenářství mladších žáků pro radost, roli veřejných knihoven a spolupráci knihoven a škol.
Anglicky
This expert publication brings the research context and application impact of the international PIRLS survey to the literacy research field and to the school education space. It highlights the need to develop younger students' reading and reading for pleasure, the role of public libraries, and library-school collaboration.