DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ a Tomáš STAUDEK. Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology. Online. 1. vyd. Brno: Masaryk University Press, 2023. odborné a technické vzdělávání. ISBN 978-80-280-0350-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology
Název česky Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Autoři DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ a Tomáš STAUDEK.
Vydání 1. vyd. Brno, odborné a technické vzdělávání, 2023.
Nakladatel Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0350-0
Klíčová slova anglicky methodology; 3D printing; teaching; primary schools; secondary schools; teaching aids
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 11. 3. 2024 12:04.
Anotace
With the development of 3D printing technology in recent years, there has been a significant decrease in the price of printers and thus an increase in the availability of this technology. This technological area opens up new possibilities in a wide range of fields from industry, medicine, construction and architecture to the level of everyday home use. We also see a huge didactic potential in 3D technology, which is currently not being used. The implementation of 3D technologies in teaching at primary and secondary schools enables the creation of completely new types of teaching aids and increases the availability of teaching models for pupils and students. Students can work with teaching models in class and, with methodological supports, they also actively participate in their creation.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaVNázev: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 14. 7. 2024 14:10