MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ a Petr KUBÍČEK. The Concept of Developing Geoinformatics Skills in Teaching at Primary and Secondary Schools. 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 67 s. ISBN 978-80-280-0352-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0352-2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Concept of Developing Geoinformatics Skills in Teaching at Primary and Secondary Schools
Autoři MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Česká republika, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Vendula MAŠTEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, domácí), Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr KUBÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1., elektronické. Brno, 67 s. 2023.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0352-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0352-2023
Klíčová slova česky geoinformační technologie; geoinformační dovednosti; geografický informační systém (GIS); digitální kompetence
Klíčová slova anglicky geoinformation technology; geoinformation skills; geographic information system (GIS); digital competences
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Mašterová, učo 436963. Změněno: 23. 2. 2024 12:48.
Anotace
This conceptual monograph responds to insufficient support for developing geoinformation skills in Czech lower and upper secondary schools. It aims to create an interconnected system for developing geoinformation skills in teaching in lower and upper secondary schools, emphasizing the implementation of GIS tools and proposing principles for the development of geoinformation skills in teaching. For this purpose, a matrix of learning tasks is created, arranged according to individual geoinformation skills – reading, selection, use, creation, and sharing. The monograph is intended mainly for pre-service and in-service geography teachers at lower and upper secondary schools, the leaders of school educational programmes, and teachers in non-formal education. The monograph, including learning tasks and other materials, is available online at https://gitdoskol.ped.muni.cz.
Anotace česky
Koncepce reaguje na nedostatečnou podporu rozvoje geoinformačních dovedností na základních a středních školách v Česku. Jejím cílem je vytvořit provázaný systém rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na ZŠ a SŠ s důrazem na implementaci nástrojů GIS a navrhnout zásady pro rozvoj geoinformačních dovedností ve výuce. Za tímto účelem je vytvořena matice učebních úloh uspořádaná podle jednotlivých geoinformačních dovedností – čtení, výběr, použití, tvorba a sdílení. Koncepce je určena zejména pro současné i budoucí učitele zeměpisu/geografie na ZŠ a SŠ, ale také pro tvůrce školních vzdělávacích programů či učitele v neformálním vzdělávání. Koncepce včetně učebních úloh a dalších materiálů je dostupná online na https://gitdoskol.ped.muni.cz.
Návaznosti
TL02000142, projekt VaVNázev: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
Investor: Technologická agentura ČR, Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 07:39