MAZÁČOVÁ, Pavlína. Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků. In Česká školní inspekce. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. 1. vyd. Praha, 2023, s. 160-176. ISBN 978-80-88492-55-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Vydání 1. vyd. Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, od s. 160-176, 17 s. 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-88492-55-9
Klíčová slova česky veřejná knihovna; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; čtenářství; žák; výzkum; pedagog
Klíčová slova anglicky public library; reading literacy; information literacy; reading; pupil; research; teacher
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 25. 2. 2024 16:35.
Anotace
Kapitola odborné publikace se zaměřuje na roli veřejné knihovny v rozvíjení čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti a čtenářství u žáků předně 4. ročníku základní školy. Věková kategorie žáků je dána výzkumem PIRLS, který je v publikované kapitole prezentován. Kapitola výsledky výzkumu prezentuje a zrcadlí v kontextu aktivit veřejných knihoven a učících knihovníků jako aktérů rozvoje gramotností žáků.
Anotace anglicky
This chapter of the publication focuses on the role of the public library in developing literacy, information literacy and reading skills in students, primarily in the 4th grade of elementary school. The age category of the pupils is determined by the PIRLS research, which is presented in the published chapter. The chapter presents and mirrors the research findings in the context of the activities of public libraries and teaching librarians as actors in the development of pupils' literacy skills.
VytisknoutZobrazeno: 24. 6. 2024 22:52