k 2023

METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA

ŠEVEČKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA

Název anglicky

METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Vydání

KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

assistant, intercultural communication, language competences, motivation, native speaker

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 2. 2024 10:06, Mgr. Monika Ševečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.

Anglicky

Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.