2023
METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
ŠEVEČKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
Název anglicky
METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Autoři
Vydání
KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
assistant, intercultural communication, language competences, motivation, native speaker
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 28. 2. 2024 10:06, Mgr. Monika Ševečková, Ph.D.
V originále
Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.
Anglicky
Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.