ŠEVEČKOVÁ, Monika. METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA. In KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
Název anglicky METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Autoři ŠEVEČKOVÁ, Monika.
Vydání KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky assistant, intercultural communication, language competences, motivation, native speaker
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 28. 2. 2024 10:06.
Anotace
Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.
Anotace anglicky
Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 17:47