D 2022

Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka

Název anglicky

What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Knižnice a informačné vzdelávanie, od s. 80-88, 9 s. 2022

Nakladatel

Slovenská asociácia knižníc

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50803 Information science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/22:00133716

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-972135-3-4

Klíčová slova česky

společenství praxe; učící knihovník; kompetence; informační gramotnost; informační vzdělávání; výzkum

Klíčová slova anglicky

community of practice; teaching librarian; competence; information literacy; information education; research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2024 18:16, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

Stať reflektuje problematiku informační gramotnosti a jejího rozvoje v kontextu teorie, výzkumu i aplikace. Stěžejní část stati tematizuje aplikační projekt rozvoje gramotností ve společenství praxe učitelů a učících knihovníků včetně evaluace edukačních výstupů projektu.

Anglicky

The state reflects on the issue of information literacy and its development in the context of theory, research and application. The core part of the thesis thematizes the application project of literacy development in the community of practice of teachers and teaching librarians, including the evaluation of the educational outputs of the project.