D 2023

Renesanční latinská polyfonie a její nadkonfesijní charakter ve střední Evropě na základě srovnání notovaných pramenů a soupisů hudebnin

MAŇAS, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Renesanční latinská polyfonie a její nadkonfesijní charakter ve střední Evropě na základě srovnání notovaných pramenů a soupisů hudebnin

Název česky

Renesanční latinská polyfonie a její nadkonfesijní charakter ve střední Evropě na základě srovnání notovaných pramenů a soupisů hudebnin

Název anglicky

Superconfessional character of Latin polyphony in Central Europ

Autoři

MAŇAS, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Pramene slovenskej hudby XI. Hudba a liturgia. Zborník z 11. konferencie cyklu Pramene slovenskej hudby, Skalica, 19. – 20. októbra 2022, od s. 105-116, 12 s. 2023

Nakladatel

Slovenská národná skupina Medzinárodného združenia hudobných knižníc, archívov a dokumentačných centier, Hudobné centrum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00133789

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-972230-7-6

Klíčová slova česky

hudební inventář; latinská polyfonie; repertoár; hudební rukopisy; nototisk

Klíčová slova anglicky

musical inventory; Latin polyphony; repertoire; musical manuscripts; music printings

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2024 23:25, doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.

Anotace

V originále

Předpokládaný nadkonfesijní charakter latinské polyfonie je konfrontován s dobovými hudebními inventáři z různých lokalit střední Evropy. Rozdíly mezi jednotlivými prameny odrážejí primárně dobu vzniku inventáře, resp. budování samotné hudební sbírky. Zároveň je nutné počítat s určitými limity těchto pramenů, které zachycují především tištěné a svázané hudebniny. Proto je nutné konfrontovat jejich údaje s repertoárovou strukturou samotných dochovaných hudebnin

Anglicky

The assumed superconfessional character of Latin polyphony is confronted with contemporary musical inventories from various localities in Central Europe. The differences between the sources primarily reflect the time of the inventory’s creation or the building of the music collection itself. At the same time, it is necessary to take into account certain limitations of these sources, which mainly depict printed and bound music. Therefore, it is necessary to confront their data with the repertoire structure of the surviving music books themselves