2023
Renesanční latinská polyfonie a její nadkonfesijní charakter ve střední Evropě na základě srovnání notovaných pramenů a soupisů hudebnin
MAŇAS, VladimírZákladní údaje
Originální název
Renesanční latinská polyfonie a její nadkonfesijní charakter ve střední Evropě na základě srovnání notovaných pramenů a soupisů hudebnin
Název česky
Renesanční latinská polyfonie a její nadkonfesijní charakter ve střední Evropě na základě srovnání notovaných pramenů a soupisů hudebnin
Název anglicky
Superconfessional character of Latin polyphony in Central Europ
Autoři
MAŇAS, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, Pramene slovenskej hudby XI. Hudba a liturgia. Zborník z 11. konferencie cyklu Pramene slovenskej hudby, Skalica, 19. – 20. októbra 2022, od s. 105-116, 12 s. 2023
Nakladatel
Slovenská národná skupina Medzinárodného združenia hudobných knižníc, archívov a dokumentačných centier, Hudobné centrum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00133789
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-972230-7-6
Klíčová slova česky
hudební inventář; latinská polyfonie; repertoár; hudební rukopisy; nototisk
Klíčová slova anglicky
musical inventory; Latin polyphony; repertoire; musical manuscripts; music printings
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2024 23:25, doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
V originále
Předpokládaný nadkonfesijní charakter latinské polyfonie je konfrontován s dobovými hudebními inventáři z různých lokalit střední Evropy. Rozdíly mezi jednotlivými prameny odrážejí primárně dobu vzniku inventáře, resp. budování samotné hudební sbírky. Zároveň je nutné počítat s určitými limity těchto pramenů, které zachycují především tištěné a svázané hudebniny. Proto je nutné konfrontovat jejich údaje s repertoárovou strukturou samotných dochovaných hudebnin
Anglicky
The assumed superconfessional character of Latin polyphony is confronted with contemporary musical inventories from various localities in Central Europe. The differences between the sources primarily reflect the time of the inventory’s creation or the building of the music collection itself. At the same time, it is necessary to take into account certain limitations of these sources, which mainly depict printed and bound music. Therefore, it is necessary to confront their data with the repertoire structure of the surviving music books themselves