2024
Muzeum jako důležitý aktér současné společnosti: Měření edukačního dopadu muzeí pomocí konceptu „Generic learning outcomes"
KOLAŘÍKOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Muzeum jako důležitý aktér současné společnosti: Měření edukačního dopadu muzeí pomocí konceptu „Generic learning outcomes"
Název česky
Muzeum jako důležitý aktér současné společnosti: Měření edukačního dopadu muzeí pomocí konceptu „Generic learning outcomes"
Název anglicky
The museum as an important actor in contemporary society: Measuring the educational impact of museums using the concept of "Generic learning outcomes"
Autoři
Vydání
Międzynarodowa Konferencja Naukowa XXII Polsko-Czeskie Historyczne i Pedagogiczne Dni, 2024
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
Muzeum; edukace; evaluace; očekávané výsledky učení.
Klíčová slova anglicky
Museum; education; evaluation; generic learning outcomes.
Změněno: 20. 3. 2024 23:10, Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D.
V originále
Muzea jsou důležitou společenskou institucí, jejichž role se neustále vyvíjí. V dnešní společnosti jsou na muzea kladeny čím dál větší nároky jako na společenské aktéry s výrazným sociálním a edukačním potenciálem. Příspěvek otevírá diskuzi k tomu jak tento potenciál muzeí nejen naplňovat, ale také evaluovat a tedy výzkumně měřit. Jako příklad jednoho z evaluačních nástrojů příspěvek představuje problematiku britského konceptu "Generic learning outcomes."
Česky
Muzea jsou důležitou společenskou institucí, jejichž role se neustále vyvíjí. V dnešní společnosti jsou na muzea kladeny čím dál větší nároky jako na společenské aktéry s výrazným sociálním a edukačním potenciálem. Příspěvek otevírá diskuzi k tomu jak tento potenciál muzeí nejen naplňovat, ale také evaluovat a tedy výzkumně měřit. Jako příklad jednoho z evaluačních nástrojů příspěvek představuje problematiku britského konceptu "Generic learning outcomes."
Anglicky
Museums are important social institutions whose role is constantly evolving. In today's society, more and more demands are being placed on museums as social actors with significant social and educational potential. The conference contribution opens a discussion on how to not only fulfil this potential of museums, but also to evaluate and therefore measure it in a research way. As an example of one of the evaluation tools, the conference contribution presents the issue of the British concept of "Generic learning outcomes."