k 2024

Muzeum jako důležitý aktér současné společnosti: Měření edukačního dopadu muzeí pomocí konceptu „Generic learning outcomes"

KOLAŘÍKOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Muzeum jako důležitý aktér současné společnosti: Měření edukačního dopadu muzeí pomocí konceptu „Generic learning outcomes"

Název česky

Muzeum jako důležitý aktér současné společnosti: Měření edukačního dopadu muzeí pomocí konceptu „Generic learning outcomes"

Název anglicky

The museum as an important actor in contemporary society: Measuring the educational impact of museums using the concept of "Generic learning outcomes"

Vydání

Międzynarodowa Konferencja Naukowa XXII Polsko-Czeskie Historyczne i Pedagogiczne Dni, 2024

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

Muzeum; edukace; evaluace; očekávané výsledky učení.

Klíčová slova anglicky

Museum; education; evaluation; generic learning outcomes.
Změněno: 20. 3. 2024 23:10, Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D.

Anotace

V originále

Muzea jsou důležitou společenskou institucí, jejichž role se neustále vyvíjí. V dnešní společnosti jsou na muzea kladeny čím dál větší nároky jako na společenské aktéry s výrazným sociálním a edukačním potenciálem. Příspěvek otevírá diskuzi k tomu jak tento potenciál muzeí nejen naplňovat, ale také evaluovat a tedy výzkumně měřit. Jako příklad jednoho z evaluačních nástrojů příspěvek představuje problematiku britského konceptu "Generic learning outcomes."

Česky

Muzea jsou důležitou společenskou institucí, jejichž role se neustále vyvíjí. V dnešní společnosti jsou na muzea kladeny čím dál větší nároky jako na společenské aktéry s výrazným sociálním a edukačním potenciálem. Příspěvek otevírá diskuzi k tomu jak tento potenciál muzeí nejen naplňovat, ale také evaluovat a tedy výzkumně měřit. Jako příklad jednoho z evaluačních nástrojů příspěvek představuje problematiku britského konceptu "Generic learning outcomes."