2024
Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти
RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁZákladní údaje
Originální název
Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти
Název česky
Dramatická výchova v přípravném vzdělávání učitelů mateřské školy
Název anglicky
Drama education as a tool for developing cooperation and creativity for kindergarten teaching students
Autoři
Vydání
Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024
Další údaje
Jazyk
ukrajinština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Ukrajina
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
aktivizace; dramatická výchova; kooperace; kreativita; přípravné vzdělávání učitelů mateřské školy; psychosomatická jednota
Klíčová slova anglicky
activation; drama education; cooperation; creativity; kindergarten teaching; psychosomatic unity
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 3. 4. 2024 15:09, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Метою статті було представити досвід викладання предмету "Основи театральної освіти" в рамках підготовки педагогів закладів дошкільної освіти, ядром якого є робота з психосоматичною єдністю тіла і духу. Рефлексії студентів демонструють переваги драматичної освіти для активізації, співпраці та комунікації в групі. Важливою складовою педагогічного процесу є рефлексія, яка враховує розвиток критичного мислення як частини професійних компетенцій педагога.
Česky
Cílem příspěvku bylo představit zkušenosti z výuky předmětu Základy dramatické výchovy v oboru Učitelství pro mateřské školy, jejíž jádro tvoří práce s psychosomatickou jednotou těla a mysli. Výpovědi studujících dokládají přínos dramatické výchovy pro aktivizaci, kooperaci a vzájemnou komunikaci ve skupině. Důležitou součást procesu výuky představuje reflexe, která zohledňuje rozvoj kritického myšlení jako součásti profesních kompetencí učitele.