k 2024

Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти

RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ

Základní údaje

Originální název

Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти

Název česky

Dramatická výchova v přípravném vzdělávání učitelů mateřské školy

Název anglicky

Drama education as a tool for developing cooperation and creativity for kindergarten teaching students

Vydání

Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024

Další údaje

Jazyk

ukrajinština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Ukrajina

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

aktivizace; dramatická výchova; kooperace; kreativita; přípravné vzdělávání učitelů mateřské školy; psychosomatická jednota

Klíčová slova anglicky

activation; drama education; cooperation; creativity; kindergarten teaching; psychosomatic unity

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 3. 4. 2024 15:09, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Метою статті було представити досвід викладання предмету "Основи театральної освіти" в рамках підготовки педагогів закладів дошкільної освіти, ядром якого є робота з психосоматичною єдністю тіла і духу. Рефлексії студентів демонструють переваги драматичної освіти для активізації, співпраці та комунікації в групі. Важливою складовою педагогічного процесу є рефлексія, яка враховує розвиток критичного мислення як частини професійних компетенцій педагога.

Česky

Cílem příspěvku bylo představit zkušenosti z výuky předmětu Základy dramatické výchovy v oboru Učitelství pro mateřské školy, jejíž jádro tvoří práce s psychosomatickou jednotou těla a mysli. Výpovědi studujících dokládají přínos dramatické výchovy pro aktivizaci, kooperaci a vzájemnou komunikaci ve skupině. Důležitou součást procesu výuky představuje reflexe, která zohledňuje rozvoj kritického myšlení jako součásti profesních kompetencí učitele.