RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ. Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти
Název česky Dramatická výchova v přípravném vzdělávání učitelů mateřské školy
Název anglicky Drama education as a tool for developing cooperation and creativity for kindergarten teaching students
Autoři RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ.
Vydání Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.
Další údaje
Originální jazyk ukrajinština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky aktivizace; dramatická výchova; kooperace; kreativita; přípravné vzdělávání učitelů mateřské školy; psychosomatická jednota
Klíčová slova anglicky activation; drama education; cooperation; creativity; kindergarten teaching; psychosomatic unity
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 3. 4. 2024 15:09.
Anotace
Метою статті було представити досвід викладання предмету "Основи театральної освіти" в рамках підготовки педагогів закладів дошкільної освіти, ядром якого є робота з психосоматичною єдністю тіла і духу. Рефлексії студентів демонструють переваги драматичної освіти для активізації, співпраці та комунікації в групі. Важливою складовою педагогічного процесу є рефлексія, яка враховує розвиток критичного мислення як частини професійних компетенцій педагога.
Anotace česky
Cílem příspěvku bylo představit zkušenosti z výuky předmětu Základy dramatické výchovy v oboru Učitelství pro mateřské školy, jejíž jádro tvoří práce s psychosomatickou jednotou těla a mysli. Výpovědi studujících dokládají přínos dramatické výchovy pro aktivizaci, kooperaci a vzájemnou komunikaci ve skupině. Důležitou součást procesu výuky představuje reflexe, která zohledňuje rozvoj kritického myšlení jako součásti profesních kompetencí učitele.
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 02:59