Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou ...
HALADOVÁ, Dagmar. Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou situaci. In Slavica Iuvenum 2024. 2024. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou situaci |
Název česky | Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou situaci |
Název anglicky | The Power of Courage: contemporary Polish drama directly reflecting the current social situation |
Autoři | HALADOVÁ, Dagmar. |
Vydání | Slavica Iuvenum 2024, 2024. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Klíčová slova česky | konference, současné polské drama, odvaha, antologie o polském dramatu, Polsko, Wawrzyniak, Froń, Pilarski |
Klíčová slova anglicky | conference, contemporary Polish drama, courage, anthology on Polish drama, Poland, Wawrzyniak, Froń, Pilarski |
Změnil | Změnila: Mgr. MgA. Dagmar Haladová, učo 383346. Změněno: 17. 4. 2024 20:52. |
Anotace |
---|
Cílem příspěvku je nastínit stav současného polského dramatu na vybraných příkladech dramat (Martyna Wawrzyniak Antihrdinky (2021), Piotr Froń Bezpečné místo (2022) a Przemysław Pilarski Mezi statky (2022)) a poukázat na to, jakými prostředky dramatici v textech zachycují krizi a konflikt jedince v kontextu současné společenské situace. První z výše zmíněných dramat reflektuje postavení a roli žen v Polsku, druhé odráží období pandemie COVID-19 a poslední z dramat postihuje problematiku polsko-ukrajinských vztahů. Současné polské drama tak navazuje na fenomén z předešlých let, kdy dramatici ve svých textech odvážně a nekompromisně zobrazovali ty nejpalčivější momenty polské společnosti. |
Anotace česky |
---|
Cílem příspěvku je nastínit stav současného polského dramatu na vybraných příkladech dramat (Martyna Wawrzyniak Antihrdinky (2021), Piotr Froń Bezpečné místo (2022) a Przemysław Pilarski Mezi statky (2022)) a poukázat na to, jakými prostředky dramatici v textech zachycují krizi a konflikt jedince v kontextu současné společenské situace. První z výše zmíněných dramat reflektuje postavení a roli žen v Polsku, druhé odráží období pandemie COVID-19 a poslední z dramat postihuje problematiku polsko-ukrajinských vztahů. Současné polské drama tak navazuje na fenomén z předešlých let, kdy dramatici ve svých textech odvážně a nekompromisně zobrazovali ty nejpalčivější momenty polské společnosti. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the presentation is to outline the state of contemporary Polish drama on selected examples of dramas (Martyna Wawrzyniak's Antihrdinky (2021), Piotr Froń's Safe Place (2022) and Przemysław Pilarski's Mezi statky (2022)) and to point out the means by which playwrights depict the crisis and conflict of the individual in the context of the contemporary social situation. The first of the aforementioned dramas reflects the position and role of women in Poland, the second reflects the period of the COVID-19 pandemic, and the last drama deals with the issue of Polish-Ukrainian relations. Contemporary Polish drama thus continues the phenomenon of previous years, when playwrights boldly and uncompromisingly portrayed the most pressing moments of Polish society in their texts. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1479/2023, interní kód MU | Název: Identita, ekvivalence a jinakost v slovanských jazycích, literaturách a kulturách |
Investor: Masarykova univerzita, Identita, ekvivalence a jinakost v slovanských jazycích, literaturách a kulturách |
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 22:27