KŘÍŽ, Šimon a Milada SOMMEROVÁ. Hrdinové ve výtvarné animaci. Edukácia. Košice, Slovenská republika: Universita Pavla Jozefa Šafárika, 2022, roč. 5, č. 2, s. 35-46, 82 s. ISSN 1339-8725.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hrdinové ve výtvarné animaci
Název česky Hrdinové ve výtvarné animaci
Název anglicky Heroes in Art Animation
Autoři KŘÍŽ, Šimon a Milada SOMMEROVÁ.
Vydání Edukácia, Košice, Slovenská republika, Universita Pavla Jozefa Šafárika, 2022, 1339-8725.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Animace, výtvarná pedagogika, hrdina ve výtvarném umění, animace na mobilní telefon
Klíčová slova anglicky Animation, art pedagogy, hero in fine arts, animation on mobile phone
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Šimon Kříž, Ph.D., učo 411382. Změněno: 29. 3. 2024 18:05.
Anotace
The paper continues the Hero's Journey workshops, realized in 2022. The introductory part traces the attitude towards heroism in art, history and social sciences and implements the hero's theme into artistic and pedagogical practice. In the following sections, the critical moments of the realized workshops are described, in particular, the possibilities of connecting surface and spatial creation with animation in pedagogical practice, which demonstrate that the use of digital technologies is an integral part of visual culture and innovative approaches in art pedagogy.
Anotace anglicky
The paper continues the Hero's Journey workshops, realized in 2022. The introductory part traces the attitude towards heroism in art, history and social sciences and implements the hero's theme into artistic and pedagogical practice. In the following sections, the critical moments of the realized workshops are described, in particular, the possibilities of connecting surface and spatial creation with animation in pedagogical practice, which demonstrate that the use of digital technologies is an integral part of visual culture and innovative approaches in art pedagogy.
Návaznosti
MUNI/A/1340/2022, interní kód MUNázev: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masarykova univerzita, Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 04:46