J 2022

Hrdinové ve výtvarné animaci

KŘÍŽ, Šimon a Milada SOMMEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Hrdinové ve výtvarné animaci

Název česky

Hrdinové ve výtvarné animaci

Název anglicky

Heroes in Art Animation

Vydání

Edukácia, Košice, Slovenská republika, Universita Pavla Jozefa Šafárika, 2022, 1339-8725

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Animace, výtvarná pedagogika, hrdina ve výtvarném umění, animace na mobilní telefon

Klíčová slova anglicky

Animation, art pedagogy, hero in fine arts, animation on mobile phone

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2024 18:05, Mgr. Šimon Kříž, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper continues the Hero's Journey workshops, realized in 2022. The introductory part traces the attitude towards heroism in art, history and social sciences and implements the hero's theme into artistic and pedagogical practice. In the following sections, the critical moments of the realized workshops are described, in particular, the possibilities of connecting surface and spatial creation with animation in pedagogical practice, which demonstrate that the use of digital technologies is an integral part of visual culture and innovative approaches in art pedagogy.

Anglicky

The paper continues the Hero's Journey workshops, realized in 2022. The introductory part traces the attitude towards heroism in art, history and social sciences and implements the hero's theme into artistic and pedagogical practice. In the following sections, the critical moments of the realized workshops are described, in particular, the possibilities of connecting surface and spatial creation with animation in pedagogical practice, which demonstrate that the use of digital technologies is an integral part of visual culture and innovative approaches in art pedagogy.

Návaznosti

MUNI/A/1340/2022, interní kód MU
Název: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masarykova univerzita, Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.