Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2390938, author = {Černý, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-244}, keywords = {philosophy of education; modernity; modernity society; happiness; spirituality}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Filozofie edukace jako reflexe společnosti: analýza krize modernity v románech Murakamiho a Houellebecqa}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38214}, volume = {33}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2390938 AU - Černý, Michal PY - 2023 TI - Filozofie edukace jako reflexe společnosti: analýza krize modernity v románech Murakamiho a Houellebecqa JF - Pedagogická orientace VL - 33 IS - 2 SP - 244-277 EP - 244-277 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - philosophy of education KW - modernity KW - modernity society KW - happiness KW - spirituality UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38214 N2 - Studie s využitím filozofické interpretace literárních textů dle Petříčka analyzuje románové texty dvou autorů – Murakamiho a Houellebecqa – s ohledem na identifikaci prvků krize modernity. Studie pojmenovává jednotlivá témata, která je třeba novým způsobem v procesu edukace pojmout s ohledem na Latourovu tezi, že společnost, v níž žijeme, je moderní nikoli autenticky, ale pouze vnějškově. Jednotlivé aspekty krize modernity jsou analyzovány v rámci filozofie edukace. Tímto způsobem je analyzováno devět dílčích témat – magie, jídlo, pobyt, přiměřenost, tělesnost, krize jistoty, krize technizované společnosti, krize štěstí a krize spirituality. Studie ukazuje, že pokud má vzdělávání sloužit jako hermeneutická výbava pro život ve světě, je třeba některé jeho přístupy nebo koncepty znovu promyslet či nově reflektovat. ER -
ČERNÝ, Michal. Filozofie edukace jako reflexe společnosti: analýza krize modernity v románech Murakamiho a Houellebecqa. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč.~33, č.~2, s.~244-277. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-244.
|