ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The more the merrier? Analysing self-assessment tool set use. Pedagogická orientace/Journal of the Czech Pedagogical Society. Brno: Masaryk University, 2022, roč. 32, č. 4, s. 484–498. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-484.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The more the merrier? Analysing self-assessment tool set use
Název česky Čím více, tím lépe? Analýza využití sady sebehodnoticích nástrojů
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání Pedagogická orientace/Journal of the Czech Pedagogical Society, Brno, Masaryk University, 2022, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-484
Klíčová slova česky sebehodnocení, učební autonomie, metakognitivní dovednosti, samořízené učení
Klíčová slova anglicky self-assessment, learner autonomy, metacognitive skills, self-regulated learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 10. 4. 2024 10:15.
Anotace
Self-assessment is seen as a crucial component for successful language learning in autonomous settings. Since self-assessment is a metacognitive competence of a language learner, it can be practised and developed by students themselves, and, more importantly, it can also be fostered by language teachers or language advisors. This text describes self-assessment tools and practices that are suggested to students of the English Autonomously course (EA) taught at Masaryk University. The goal of the text is to investigate whether the range of self-assessment options and the tool set offered to students in the course help them to evaluate their language learning in a personalised and effective way.The term self-assessment is deβined with regard to this particular course and the course context is shortly described in the second chapter of this text. The third chapter explains the individual self-assessment tools and how they are presented in the course. The fourth chapter compares and analyses how individual students approach the tool set and leads into a conclusion.
Návaznosti
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 10:58