CÍDLOVÁ, Hana, Lucie MĚCHÁČKOVÁ a Anna BAYEROVÁ. Dyslexia and Chemistry Teaching. Online. In Małgorzata Nodzyńska-Moroń. Developing key competences. Krakow: University of the National Education Commission, 2024, s. 33-50. ISBN 978-83-68020-38-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dyslexia and Chemistry Teaching
Autoři CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Lucie MĚCHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Krakow, Developing key competences, od s. 33-50, 18 s. 2024.
Nakladatel University of the National Education Commission
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-68020-38-0
Doi http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.3
Klíčová slova anglicky Education; Chemistry; Dyslexia; Specific Learning Disorders
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Změněno: 18. 6. 2024 11:07.
Anotace
This is an overview work. Dyslexia is the best-known and the earliest known learning disorder from the group of specific learning disorders, because it most noticeably affects the school achievements of pupils. Dyslexia is usually known as a reading disorder. However, it is much more than only a problem with reading. Many publications have been written about dyslexia in general. A significant part of them deals with the practical effort to “teach dyslexics to read”. However, there is significantly less literature dealing with the teaching of specific school subjects to pupils with dyslexia. The greatest part of this literature is represented by works focused on language teaching. Much less has been written about teaching science subjects to pupils with dyslexia. The goal of our work is to carry out a search aimed at finding just such literature, with special focus on teaching chemistry.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:24