SMEJKAL, Klára a Iveta JANSOVÁ. Conceptualizations and Constructions of Values, Identities, and Roles of Public Service Media Through the Lenses of the Czech PSM Journalists and Managers. In ECREA Journalism 2024. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Conceptualizations and Constructions of Values, Identities, and Roles of Public Service Media Through the Lenses of the Czech PSM Journalists and Managers
Autoři SMEJKAL, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) a Iveta JANSOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání ECREA Journalism 2024, 2024.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky public service media; journalists; managers; audiences; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Iveta Jansová, Ph.D., učo 426871. Změněno: 15. 4. 2024 12:47.
Anotace
This paper addresses the question of normativity vs. reality clash through a study conducted in the Czech Republic, drawing on at least twenty semi-structured interviews with journalists and managers working for Czech public service media (i.e. Czech Television or Czech Radio). The aim of the research was to find out how journalists and managers themselves see the value of PSM in today's world, what are their opinions of the PSM's current performance in the context of normative ideals, and what they see as the main opportunities and threats in the near future. In our paper, we focus on how our communication partners described and explained their own conceptualizations and perceptions of identities (PSM but also audiences), values, and roles that emerge in the context of public service media. All that to explore how their perceptions (personal experiences, biases, etc.) differ from normative expectations defined by existing legal and academic frameworks.
Návaznosti
GA22-30563S, projekt VaVNázev: Re-konceptualizace role českých médií veřejné služby: očekávání, výzvy a příležitosti
Investor: Grantová agentura ČR, Re-konceptualizace role českých médií veřejné služby: očekávání, výzvy a příležitosti
VytisknoutZobrazeno: 15. 7. 2024 16:34