2023
Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání
SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁZákladní údaje
Originální název
Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání
Název anglicky
Cognitive development with use group activities in preschool education
Autoři
SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ
Vydání
první. Praha, 2023
Nakladatel
Raabe s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství odborné knihy
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7496-529-6
Klíčová slova česky
Předškolní vzdělávání; kognitivní rozvoj; kooperativní učení.
Klíčová slova anglicky
Preschool education; cognitive development; cooperative learning.
Změněno: 20. 4. 2024 07:57, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace reaguje na jeden z požadavků vyplývajících ze Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Tím je zaměření na vyváženost socioemočního a kognitivního rozvoje dětí v předškolním vzdělávání. To je zcela v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Vznikla v rámci projektu Erasmus+ Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). Teoretická část publikace se věnuje rozvoji kognitivních oblastí, rozvoji osobnosti dítěte z pohledu socioemočního rozvoje, fyzického vývoje a práceschopnosti. Přibližuje principy individualizace a integrovaného vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání a sebehodnocení dětí. Hlavní část metodiky tvoří příklady inspirativní praxe v podobě 96 aktivit. Na této části se podílely učitelky z mateřských škol, které v průběhu školního roku každou činnost realizovaly.
Anglicky
The publication responds to one of the requirements arising from the Education Policy Strategy of the Czech Republic until 2030+. This is a focus on the balance of socio-emotional and cognitive development of children in preschool education. This is fully in line with the Framework Curriculum for Preschool Education. It was created within the Erasmus+ project Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). The theoretical part of the publication is devoted to the development of cognitive areas, the development of the child's personality from the perspective of socio-emotional development, physical development and working capacity. It approaches the principles of individualization and integrated education and evaluation of educational results and self-evaluation of children. The main part of the methodology consists of examples of inspiring practice in the form of 96 activities. Kindergarten teachers participated in this part schools that implemented each activity during the school year.