t 2023

Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání

SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání

Název anglicky

Cognitive development with use group activities in preschool education

Autoři

SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ

Vydání

první. Praha, 2023

Nakladatel

Raabe s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7496-529-6

Klíčová slova česky

Předškolní vzdělávání; kognitivní rozvoj; kooperativní učení.

Klíčová slova anglicky

Preschool education; cognitive development; cooperative learning.
Změněno: 20. 4. 2024 07:57, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace reaguje na jeden z požadavků vyplývajících ze Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Tím je zaměření na vyváženost socioemočního a kognitivního rozvoje dětí v předškolním vzdělávání. To je zcela v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Vznikla v rámci projektu Erasmus+ Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). Teoretická část publikace se věnuje rozvoji kognitivních oblastí, rozvoji osobnosti dítěte z pohledu socioemočního rozvoje, fyzického vývoje a práceschopnosti. Přibližuje principy individualizace a integrovaného vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání a sebehodnocení dětí. Hlavní část metodiky tvoří příklady inspirativní praxe v podobě 96 aktivit. Na této části se podílely učitelky z mateřských škol, které v průběhu školního roku každou činnost realizovaly.

Anglicky

The publication responds to one of the requirements arising from the Education Policy Strategy of the Czech Republic until 2030+. This is a focus on the balance of socio-emotional and cognitive development of children in preschool education. This is fully in line with the Framework Curriculum for Preschool Education. It was created within the Erasmus+ project Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). The theoretical part of the publication is devoted to the development of cognitive areas, the development of the child's personality from the perspective of socio-emotional development, physical development and working capacity. It approaches the principles of individualization and integrated education and evaluation of educational results and self-evaluation of children. The main part of the methodology consists of examples of inspiring practice in the form of 96 activities. Kindergarten teachers participated in this part schools that implemented each activity during the school year.