SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ. Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání. Online. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023. ISBN 978-80-7496-529-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání
Název anglicky Cognitive development with use group activities in preschool education
Autoři SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ.
Vydání první. Praha, 2023.
Nakladatel Raabe s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7496-529-6
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; kognitivní rozvoj; kooperativní učení.
Klíčová slova anglicky Preschool education; cognitive development; cooperative learning.
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 20. 4. 2024 07:57.
Anotace
Publikace reaguje na jeden z požadavků vyplývajících ze Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Tím je zaměření na vyváženost socioemočního a kognitivního rozvoje dětí v předškolním vzdělávání. To je zcela v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Vznikla v rámci projektu Erasmus+ Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). Teoretická část publikace se věnuje rozvoji kognitivních oblastí, rozvoji osobnosti dítěte z pohledu socioemočního rozvoje, fyzického vývoje a práceschopnosti. Přibližuje principy individualizace a integrovaného vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání a sebehodnocení dětí. Hlavní část metodiky tvoří příklady inspirativní praxe v podobě 96 aktivit. Na této části se podílely učitelky z mateřských škol, které v průběhu školního roku každou činnost realizovaly.
Anotace anglicky
The publication responds to one of the requirements arising from the Education Policy Strategy of the Czech Republic until 2030+. This is a focus on the balance of socio-emotional and cognitive development of children in preschool education. This is fully in line with the Framework Curriculum for Preschool Education. It was created within the Erasmus+ project Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). The theoretical part of the publication is devoted to the development of cognitive areas, the development of the child's personality from the perspective of socio-emotional development, physical development and working capacity. It approaches the principles of individualization and integrated education and evaluation of educational results and self-evaluation of children. The main part of the methodology consists of examples of inspiring practice in the form of 96 activities. Kindergarten teachers participated in this part schools that implemented each activity during the school year.
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 06:22