LICARDO, Marta, Bojan KOVAČIČ, Maruša LAURE, Hana SPLAVCOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Nikol KREJČOVÁ a Irena BORKOVCOVÁ. Promoting Cognitive Development in Early Childhood Education. Online. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 328 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Promoting Cognitive Development in Early Childhood Education
Název česky Podpora kognitivního rozvoje ve vzdělávání v raném dětství
Autoři LICARDO, Marta, Bojan KOVAČIČ, Maruša LAURE, Hana SPLAVCOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Nikol KREJČOVÁ a Irena BORKOVCOVÁ.
Vydání první. Praha, 328 s. 2023.
Nakladatel Raabe s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; kognitivní rozvoj; kooperativní učení.
Klíčová slova anglicky Preschool education; cognitive development; cooperative learning.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 20. 4. 2024 08:09.
Anotace
The publication responds to one of the requirements arising from the Education Policy Strategy of the Czech Republic until 2030+. This is a focus on the balance of socio-emotional and cognitive development of children in preschool education. This is fully in line with the Framework Curriculum for Preschool Education. It was created within the Erasmus+ project Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). The theoretical part of the publication is devoted to the development of cognitive areas, the development of the child's personality from the perspective of socio-emotional development, physical development and working capacity. It approaches the principles of individualization and integrated education and evaluation of educational results and self-evaluation of children. The main part of the methodology consists of examples of inspiring practice in the form of 96 activities. Kindergarten teachers participated in this part schools that implemented each activity during the school year.
Anotace česky
Publikace reaguje na jeden z požadavků vyplývajících ze Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Tím je zaměření na vyváženost socioemočního a kognitivního rozvoje dětí v předškolním vzdělávání. To je zcela v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Vznikla v rámci projektu Erasmus+ Developing the Cognitive Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). Teoretická část publikace se věnuje rozvoji kognitivních oblastí, rozvoji osobnosti dítěte z pohledu socioemočního rozvoje, fyzického vývoje a práceschopnosti. Přibližuje principy individualizace a integrovaného vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání a sebehodnocení dětí. Hlavní část metodiky tvoří příklady inspirativní praxe v podobě 96 aktivit. Na této části se podílely učitelky z mateřských škol, které v průběhu školního roku každou činnost realizovaly.
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 01:55