CHLOUPEK, Tomáš. Online výuka zpěvu: reflexe o koherenci záměru a reality. In 1st International Conference on Music Education in the 21st Century. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Online výuka zpěvu: reflexe o koherenci záměru a reality
Název česky Online výuka zpěvu: reflexe o koherenci záměru a reality
Autoři CHLOUPEK, Tomáš.
Vydání 1st International Conference on Music Education in the 21st Century, 2024.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Hlavní webová stránka konference Program konference
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky online lekce; distanční výuka; hodiny zpěvu; pěvecký koučink
Klíčová slova anglicky Online Lessons; Distance Learning; Singing Lessons; Vocal Coaching
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Chloupek, DiS., učo 411370. Změněno: 25. 4. 2024 18:30.
Anotace
Various online lessons have been present in the field of alternative education for a long period of time. However, with the increasing accessibility in terms of creating, presenting and streaming videos in a virtual environment, as well as with the forced experience of distance learning during the Covid-19 pandemic, the number of misleading, self-proclaimed teachers and guaranteed, reliable trainers, proclaiming general knowledge to their followers in an instant but harmful manner, have also increased. This contribution highlights some of the questionable situations in the field of online singing lessons, and compares them with their original, well-meant intent. Above all, the importance of personal, direct contact with the vocal coaches is emphasized, as well as its irreplaceability in the process of genuine progress in mastering the classical singing skills. The content is, among other things, based on the research of the author’s dissertation, and on videos on the YouTube server.
Anotace česky
Online výuka všeho druhu existuje na poli alternativního vzdělávání již dlouho. Ovšem s narůstající přístupností vytváření, prezentace a přenosů videí ve virtuálním prostředí, ale také vynucenou zkušeností s distanční výukou během pandemie Covid-19, vzrostlo rovněž množství neduhů a počet samozvaných, zaručeně spolehlivých učitelů, kteří svým sledujícím předávají všeobecně známá moudra škodlivým, instantním způsobem. Tento příspěvek si klade za cíl upozornit na některé ze zavádějících situací v oblasti online výuky zpěvu, a dává je do kontrapozice k jejich původnímu, dobře míněnému záměru. Především je pak zdůrazněna důležitost přímého, osobního kontaktu s vyučujícím zpěvu a jeho nenahraditelnost v procesu reálného postupu při osvojování si dovednosti klasického zpěvu. Data jsou čerpána mimo jiné z výzkumné části disertační práce autora tohoto příspěvku, a z videí na serveru YouTube.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 15:17