CHLOUPEK, Tomáš. Online singing lessons: reflections on the coherence of intention and reality. In 1st International Conference on Music Education in the 21st Century. 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online singing lessons: reflections on the coherence of intention and reality
Name in Czech Online výuka zpěvu: reflexe o koherenci záměru a reality
Authors CHLOUPEK, Tomáš.
Edition 1st International Conference on Music Education in the 21st Century, 2024.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Hungary
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Hlavní webová stránka konference Program konference
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) online lekce; distanční výuka; hodiny zpěvu; pěvecký koučink
Keywords in English Online Lessons; Distance Learning; Singing Lessons; Vocal Coaching
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Chloupek, DiS., učo 411370. Changed: 6/9/2024 08:25.
Abstract
Various online lessons have been present in the field of alternative education for a long period of time. However, with the increasing accessibility in terms of creating, presenting and streaming videos in a virtual environment, as well as with the forced experience of distance learning during the Covid-19 pandemic, the number of misleading, self-proclaimed teachers and guaranteed, reliable trainers, proclaiming general knowledge to their followers in an instant but harmful manner, have also increased. This contribution highlights some of the questionable situations in the field of online singing lessons, and compares them with their original, well-meant intent. Above all, the importance of personal, direct contact with the vocal coaches is emphasized, as well as its irreplaceability in the process of genuine progress in mastering the classical singing skills. The content is, among other things, based on the research of the author’s dissertation, and on videos on the YouTube server.
Abstract (in Czech)
Online výuka všeho druhu existuje na poli alternativního vzdělávání již dlouho. Ovšem s narůstající přístupností vytváření, prezentace a přenosů videí ve virtuálním prostředí, ale také vynucenou zkušeností s distanční výukou během pandemie Covid-19, vzrostlo rovněž množství neduhů a počet samozvaných, zaručeně spolehlivých učitelů, kteří svým sledujícím předávají všeobecně známá moudra škodlivým, instantním způsobem. Tento příspěvek si klade za cíl upozornit na některé ze zavádějících situací v oblasti online výuky zpěvu, a dává je do kontrapozice k jejich původnímu, dobře míněnému záměru. Především je pak zdůrazněna důležitost přímého, osobního kontaktu s vyučujícím zpěvu a jeho nenahraditelnost v procesu reálného postupu při osvojování si dovednosti klasického zpěvu. Data jsou čerpána mimo jiné z výzkumné části disertační práce autora tohoto příspěvku, a z videí na serveru YouTube.
PrintDisplayed: 5/10/2024 04:48