J 2024

Personalized recommendations for learning activities in online environments: a modular rule-based approach

PELÁNEK, Radek; Tomáš EFFENBERGER a Petr JARUŠEK

Základní údaje

Originální název

Personalized recommendations for learning activities in online environments: a modular rule-based approach

Autoři

PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí); Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika) a Petr JARUŠEK (203 Česká republika)

Vydání

User Modeling and User-Adapted Interaction, DORDRECHT, Springer Netherlands, 2024, 0924-1868

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 3.500

Kód RIV

RIV/00216224:14330/24:00135849

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

001197691700001

EID Scopus

2-s2.0-85189343968

Klíčová slova anglicky

Recommender system; Education; Learning environment; Adaptive practice; Domain modeling

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2025 11:26, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

Personalization in online learning environments has been extensively studied at various levels, ranging from adaptive hints during task-solving to recommending whole courses. In this study, we focus on recommending learning activities (sequences of homogeneous tasks). We argue that this is an important yet insufficiently explored area, particularly when considering the requirements of large-scale online learning environments used in practice. To address this gap, we propose a modular rule-based framework for recommendations and thoroughly explain the rationale behind the proposal. We also discuss a specific application of the framework.

Přiložené soubory