2024
Personalized recommendations for learning activities in online environments: a modular rule-based approach
PELÁNEK, Radek; Tomáš EFFENBERGER a Petr JARUŠEKZákladní údaje
Originální název
Personalized recommendations for learning activities in online environments: a modular rule-based approach
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí); Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika) a Petr JARUŠEK (203 Česká republika)
Vydání
User Modeling and User-Adapted Interaction, DORDRECHT, Springer Netherlands, 2024, 0924-1868
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 3.500
Kód RIV
RIV/00216224:14330/24:00135849
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
001197691700001
EID Scopus
2-s2.0-85189343968
Klíčová slova anglicky
Recommender system; Education; Learning environment; Adaptive practice; Domain modeling
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2025 11:26, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Personalization in online learning environments has been extensively studied at various levels, ranging from adaptive hints during task-solving to recommending whole courses. In this study, we focus on recommending learning activities (sequences of homogeneous tasks). We argue that this is an important yet insufficiently explored area, particularly when considering the requirements of large-scale online learning environments used in practice. To address this gap, we propose a modular rule-based framework for recommendations and thoroughly explain the rationale behind the proposal. We also discuss a specific application of the framework.