J 2024

Adaptive Learning is Hard: Challenges, Nuances, and Trade-offs in Modeling

PELÁNEK, Radek

Základní údaje

Originální název

Adaptive Learning is Hard: Challenges, Nuances, and Trade-offs in Modeling

Autoři

Vydání

International Journal of Artificial Intelligence in Education, NEW YORK, SPRINGER, 2024, 1560-4292

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 4.900 v roce 2022

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

001190058700001

Klíčová slova anglicky

Adaptive learning; Student modeling; Domain modeling; Trade-offs

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2024 10:45, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.

Anotace

V originále

While the potential of personalized education has long been emphasized, the practical adoption of adaptive learning environments has been relatively slow. Discussion about underlying reasons for this disparity often centers on factors such as usability, the role of teachers, or privacy concerns. Although these considerations are important, I argue that a key factor contributing to this relatively slow progress is the inherent complexity of developing adaptive learning environments. I focus specifically on the modeling techniques that provide the foundation for adaptive behavior. The design of these models presents us with numerous challenges, nuances, and trade-offs. Awareness of these challenges is essential for guiding our efforts, both in the practical development of our systems and in our research endeavors.

Přiložené soubory