k 2024

Zajištění dostatečné dopravní obslužnosti

RICHTEROVÁ, Anna

Základní údaje

Originální název

Zajištění dostatečné dopravní obslužnosti

Název anglicky

Remedies for Achieving Sufficient Public Transport

Vydání

Cofola 2024, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Právnická fakulta

Klíčová slova česky

Dopravní obslužnost; soudní ochrana ve správním soudnictví; nezákonný zásah; vrchnostenská veřejná správa; veřejná subjektivní práva

Klíčová slova anglicky

public transport; judicial protection in administrative justice; unlawful interference; authoritative public administration; public subjective rights
Změněno: 25. 4. 2024 14:19, JUDr. Anna Richterová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je představit zajišťování dopravní obslužnosti státem, kraji a obcemi jakožto jejich povinnost vykonávanou ve prospěch a pro uspokojování potřeb členů ve-řejnosti. Soustředí se na dosud nedostatečně probádanou oblast toho, jaká dopravní ob-služnost je dostatečná a jaký mohou mít na její zajištění vliv členové veřejnosti. V první části příspěvek stručně představí institut dopravní obslužnosti a základní povinnosti státu, krajů a obcí v této oblasti. Následně se bude zabývat tím, jak určit, zda je zajištění dopravní obslužnosti dostatečné či nikoli. Ve třetí části příspěvek analyzuje možnosti, které mohou využít členové veřejnosti, pokud mají za to, že dostatečná není.

Anglicky

The paper will address the remedies for public transport accessibility by public authori-ties. It is concerned with the issues in which the scope of public transport accessibility can be regarded as sufficient and how the public can affect its securing. The first part of the paper briefly presents public transport accessibility and the relevant duties of public bodies. The second part deals with the issue of how to decide whether public transport accessibility is sufficient or not. The third part analyses the remedies available to the gen-eral public when public transport is insufficient.