KLOPOTA, Olha, Yevhenii KLOPOTA a Věra VOJTOVÁ. Inclusion of Ukrainian Schoolchildren Seeking Refuge from the War into the Czech Education System. European Education. 2024, roč. 56, č. 1, s. 1-13, 14 s. ISSN 1056-4934. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/10564934.2024.2339212.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusion of Ukrainian Schoolchildren Seeking Refuge from the War into the Czech Education System
Autoři KLOPOTA, Olha (804 Ukrajina, domácí), Yevhenii KLOPOTA (804 Ukrajina, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Education, 2024, 1056-4934.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL URL
Impakt faktor Impact factor: 0.800 v roce 2022
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/10564934.2024.2339212
Klíčová slova anglicky inclusion; forced migrants; secondary schools; Ukrainian schoolchildren; teachers; inclusion of forced migrants
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Olha Klopota, Ph.D., učo 248069. Změněno: 30. 4. 2024 12:35.
Anotace
This paper addresses the inclusion of Ukrainian schoolchildren who were forced to leave their homes because of Russian military aggression. The research is aimed at identifying the specifics of the inclusive process regarding the children of war and analyzing the features that are different compared to traditional approaches to the inclusion of forced migrants. Building upon the results of a focus group study, the article emphasizes the importance of consolidating the potential of specialists of Ukraine and the Czech Republic in the context of the integration of traditions and innovations of both countries to overcome the difficulties of educational inclusion of Ukrainian schoolchildren - forced migrants
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 18:18