SYSLOVÁ, Zora. Kvalitní škola - kvalitní učitel. In Pedagog a dítě současnosti III. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalitní škola - kvalitní učitel
Název anglicky Quality school - quality teacher
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Pedagog a dítě současnosti III. 2024.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Kvalita; mateřská škola; učitel mateřské školy
Klíčová slova anglicky Quality; Kindergarten; Preschool teacher
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 4. 5. 2024 16:14.
Anotace
Kvalita předškolního vzdělávání je diskutovaná od konce 20. století. OECD ji vnímá ve dvou rovinách: procesuální a strukturální. Kvalitní učitel je hlavním prediktorem kvality předškolního vzdělávání. V České republice vzniklo několik kompetenčních modelů, které akcentují kvalitu učitele jako reflektivního praktika. V tomto ohledu jsou požadavky na dovednosti učitele formulované i v inovovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.
Anotace anglicky
The quality of preschool education has been discussed since the end of the 20th century. The OECD perceives it on two levels: procedural and structural. A quality teacher is the main predictor of the quality of preschool education. Several competence models have been created in the Czech Republic, which emphasize the quality of the teacher as a reflective practitioner. In this respect, the requirements for the teacher's skills are also formulated in the innovative Framework Educational Program for Preschool Education.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 19:12