p 2024

Kvalitní škola - kvalitní učitel

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Kvalitní škola - kvalitní učitel

Název anglicky

Quality school - quality teacher

Autoři

Vydání

Pedagog a dítě současnosti III. 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Kvalita; mateřská škola; učitel mateřské školy

Klíčová slova anglicky

Quality; Kindergarten; Preschool teacher
Změněno: 4. 5. 2024 16:14, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kvalita předškolního vzdělávání je diskutovaná od konce 20. století. OECD ji vnímá ve dvou rovinách: procesuální a strukturální. Kvalitní učitel je hlavním prediktorem kvality předškolního vzdělávání. V České republice vzniklo několik kompetenčních modelů, které akcentují kvalitu učitele jako reflektivního praktika. V tomto ohledu jsou požadavky na dovednosti učitele formulované i v inovovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.

Anglicky

The quality of preschool education has been discussed since the end of the 20th century. The OECD perceives it on two levels: procedural and structural. A quality teacher is the main predictor of the quality of preschool education. Several competence models have been created in the Czech Republic, which emphasize the quality of the teacher as a reflective practitioner. In this respect, the requirements for the teacher's skills are also formulated in the innovative Framework Educational Program for Preschool Education.