2024
Kvalitní škola - kvalitní učitel
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Kvalitní škola - kvalitní učitel
Název anglicky
Quality school - quality teacher
Autoři
Vydání
Pedagog a dítě současnosti III. 2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Kvalita; mateřská škola; učitel mateřské školy
Klíčová slova anglicky
Quality; Kindergarten; Preschool teacher
Změněno: 4. 5. 2024 16:14, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kvalita předškolního vzdělávání je diskutovaná od konce 20. století. OECD ji vnímá ve dvou rovinách: procesuální a strukturální. Kvalitní učitel je hlavním prediktorem kvality předškolního vzdělávání. V České republice vzniklo několik kompetenčních modelů, které akcentují kvalitu učitele jako reflektivního praktika. V tomto ohledu jsou požadavky na dovednosti učitele formulované i v inovovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.
Anglicky
The quality of preschool education has been discussed since the end of the 20th century. The OECD perceives it on two levels: procedural and structural. A quality teacher is the main predictor of the quality of preschool education. Several competence models have been created in the Czech Republic, which emphasize the quality of the teacher as a reflective practitioner. In this respect, the requirements for the teacher's skills are also formulated in the innovative Framework Educational Program for Preschool Education.